۰

ابداع آزمایشی برای تشخیص باکتری در 30 دقیقه

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۲
به گزارش عصرتعادل، آزمایش جدیدی که توسط محققان "کلتک" ابداع‌شده، به پزشکان این امکان را می‌دهد که در عرض 30 دقیقه دریابند کدام باکتری‌ها عامل عفونت در بیمار هستند تا از ایجاد و رشد باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک جلوگیری کنند.

به نقل از گیزمگ، مقاومت به آنتی‌بیوتیک به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و به مرز هشدار رسیده است. به طوری که بر اساس گزارشی که سال گذشته منتشر شد، اگر اقدام موثری در برابر این باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک صورت نگیرد، می‌توانند تا سال 2050 جان 10 میلیون نفر را بگیرند.

یکی از مشکلات اصلی، تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها است و در حال حاضر آزمایش جدیدی که توسط دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) ابداع شده می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بهترین نوع آنتی‌بیوتیک را برای مبارزه با یک عفونت خاص تجویز کنند.

جلوگیری از بازگشت به "عصر تاریک پزشکی" یک اولویت مهم برای سازمان‌های بهداشتی است و محققان در حال توسعه زرادخانه‌ای از داروهای هوشمند و خلاق در جنگ علیه مقاومت به آنتی‌بیوتیک هستند. ژل‌ها و مواد جدید می‌توانند آنها را به طور موثرتر از بین ببرند، در حالی‌که تکنیک‌های دیگر شامل تقویت کردن داروهای موجود باعث خنثی‌سازی اشکالات، بدون کشتن آنها می‌شود. البته پیدا کردن و توسعه آنتی‌بیوتیک‌های جدید یک استراتژی کلیدی است.

مقاومت به آنتی‌بیوتیک یعنی باکتری‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا که برای مبارزه با آنان آنتی‌بیوتیک استفاده می‌شود، با جهش ژنی نسبت به این داروها مقاومت پیدا کنند و نسل‌های جدیدی به وجود بیایند که نتوان با آنها مبارزه کرد.

از مهم‌ترین عوامل این نوع مقاومت دارویی، مصرف خودسرانه یا بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها است. این پدیده کل جامعه انسانی را به خطر می‌اندازد، به طوری که خطر آن را به تروریسم تشبیه کرده‌اند.
کد مطلب : ۱۳۲۱۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.