۰

تاکید کمیسیون اروپا بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به برجام

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
به گزارش عصر تعادل، تاکنون چندین مقام کاخ سفید در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف آمریکایی اعلام کرده‌اند که ترامپ قصد دارد در 12 اکتبر (20 مهر) در چارچوب راهبرد جدید آمریکا علیه ایران، عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند.
در همین راستا یک سخنگوی کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: ما به دقت پیشرفت‌های ایجاد شده در توافق را رصد می‌کنیم و باید یادآوری کرد که برجام یک توافق عدم اشاعه است که توسط شورای امنیت مورد قبول واقع شده است.
وی افزود: این توافق نتیجه بخش بوده است، چرا که آژانس بین المللی انرژی اتمی که مسئول نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران است، 8 بار پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرده است.
او گفت: این توافق یک راه حل بلند مدت و پایدار در مورد برنامه هسته‌ای ایران است که به همه طرف‌ها این تضمین‌های ضروری را می‌دهد و ما از همه اعضای برجام می‌خواهیم تا به تعهدات خود در این توافق پایبند بمانند.
به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر اعلام کرده است برجام یک توافق دوجانبه نیست و آمریکا نمی‌تواند یک طرفه از ادامه اجرای آن جلوگیری کند.
کد مطلب : ۱۳۲۲۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.