۰

استقلال دستگاه قضایی به معنی جزیره‌ای عمل کردن نیست

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۱
به گزارش عصرتعادل، حجت‌الاسلام‌و المسلمین اکبری در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم و مسئولان است و با توجه به نیاز روزافزون به این منابع وظیفه ما برای حمایت، سنگین‌تر و خطیرتر از همیشه است.
وی با اشاره به حساسیت امر قضاوت و تاکید بر اینکه قضات در امر قضاوت نباید تحت تاثیر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: یکی از پیچیده‌ترین شیوه‌های جنگ روانی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی، نشر و اشاعه اکاذیب و افترا است و آنان بدین‌ وسیله می‌کوشند تا به صورتی مرموز و نامحسوس پایه‌های استوار نظام اسلامی را سست کنند و مردم را نسبت به مسئولان بدبین سازند.
رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی با استقامت، صلابت و قاطعیت راه پرافتخار خود را ادامه خواهد داد، افزود: هر چه هجمه‌ها و فشارها افزایش یابند ما به‌ حقانیت مسیر خود بیش‌ از پیش ایمان خواهیم یافت.
اکبری سه شاخص سرعت در رسیدگی، کاهش موجودی پرونده‌های قضایی و دستیابی به زمان متعارف در نرخ رسیدگی را به‌ عنوان مهم‌ترین معیار عملکرد مطلوب از سوی یک واحد قضایی برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه دادگستری شهرستان بندر لنگه با دستیابی به هر سه شاخص مذکور و با موجودی صفر در پرونده‌های کیفری و حقوقی به موفقیت قابل‌توجهی در این حوزه دست یافته است.
این مقام قضایی همچنین با اشاره به اینکه حفظ استقلال دستگاه قضایی و قضات از جمله مهم‌ترین اصول مصرح در قانون اساسی است، بیان کرد: بی‌تردید استقلال دستگاه قضایی به معنی جزیره‌ای عمل کردن، تعامل نداشتن و پاسخگو نبودن نیست، بلکه دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده دستگاه قضایی تنها در سایه توجه به ارتقاء سطح همکاری‌ها با دیگر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی و همچنین شفاف‌سازی و پاسخگویی در برابر مطالبات به‌حق مردم و نظام مقدس اسلامی، محقق خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در پایان مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان بندرلنگه از زحمات اکبر بیژنی به‌عنوان رئیس سابق دادگستری شهرستان بندرلنگه تقدیر و علی نیازی دادستان پیشین این شهرستان به‌عنوان رئیس جدید دادگستری و همچنین مصطفی خدابنده لو به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.
 
انتهای پیام
لینک کوتاه
برچسب‌ها :
ایرانسل
سمینار آنلاین
کانال تلگرام ایسنا
 

نظرات
 
 
کد مطلب : ۱۳۲۲۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.