۰

پیگیر تهمت علی کریمی هستم/ روی نیمکت چمباتمه می‌زدم خوب بود؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
پیگیر تهمت علی کریمی هستم/ روی نیمکت چمباتمه می‌زدم خوب بود؟
به گزارش عصر تعادل،حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار، به بازگشتش به نیمکت تیم نفت تهران و چالشهایی که با علی کریمی در هفته گذشته پرداخت و تاکید کرد که پیگیر «تهمت» علی کریمی و صحبتهایش درباره داشتن پرونده در کمیته اخلاق است. وی گفت: مگر روزی که علی کریمی آمد من حرفی زدم؟ اگر روی نیمکت چمباتمه می زدم خوب بود؟
مشروح گفتگوی درخشان در ذیل می آید:
* خبرگزاری مهر - آقای درخشان! روز گذشته از تز دکترای خود دفاع کردید. درباره رشته و موضوع تز توضیح می دهید؟
- حمید درخشان: رشته من مدیریت بود و موضوع تز هم درباره ورزش و به صورت تخصصی عوامل انگیزشی برای جذب هوادار و تماشاگر به ورزش و فوتبال است. اینکه با چه کارهایی و به چه اشکالی این گروه را به استادیوم ها جذب کنیم. این تز می تواند به فوتبال کمک کند و برای تماشاچیان و باشگاه ها هم ثمربخش خواهد بود. فوتبال و ورزش بدون هوادار و تماشاگر هیچ است. هرچه بتوانیم تماشاگر بیشتری جذب کنیم موفق تر خواهیم بود.
* شما در تیمی کار می کنید که تماشاگر زیادی ندارد. فکر می کنید این تز به درد باشگاه نفت بخورد؟
- بله همینطور است. معمولا باشگاه هایی مثل نفت از جمله باشگاه های خوبی هستند که برای موفقیتش باید خیلی مسائل را لحاظ کرد از جمله تماشاگر و قدمت یک باشگاه. ان شاءالله که این موارد را کم کم در جامعه فوتبال جا بیاندازیم. اینها مسائلی است که مدیران باید خوب بدانند بخصوص مدیران باشگاه های پرطرفدار.
* آیا این تز خود را به باشگاه نفت ارائه داده اید که بتواند راهکاری برای جذب تماشاگران بیشتر پیدا کند؟
- هنوز خیر. من تازه روز گذشته از تز خود دفاع کرده ام و باید مقاله اش را هم بنویسم. آن موقع می شود آنرا در اختیار باشگاه ها گذاشت.

* شرایط تیم نفت در مدتی که هدایت این تیم را بر عهده گرفته اید چطور بوده است؟
- شرایط که به نسبت بهتر شده است. برای بهتر شدن نیاز به زمان بیشتری داریم تا ان شاءالله مشکلات مرتفع شود. وقتی بیشتر بازی کنیم، طبیعتا به نفرات بیشتری نیاز داریم یا نفراتی که جایگزین کنیم.
* آیا بعد از اتفاقاتی که رخ داد بازیکنی بوده که از نفت کنار بگذارید؟
- خیر؛ تمام بازیکنان آمده اند ولی یکی دو نفر مصدوم هستند.
* طی ماه های اخیر گزارش های نگران کننده ای درباره وضعیت تیم نفت که  نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم هست منتشر شده. آیا نگران نیستید نفت از آسیاکنار گذاشته شود؟
- مربی وظیفه ندارد پیگیر مسائل باشگاهی باشد. این وظیفه مدیرعامل باشگاه است. مدیرعامل باید تلاش کند و امکانات را برای سرمربی فراهم کند. کار سرمربی رسیدگی به امور مالی، پرونده ها و سهمیه نیست. کار سرمربی این است که روی مسائل فنی تمرکز کند.
* به چالش هایی که بین شما و علی کریمی در این مدت برای نشستن روی نیمکت نفت رخ داد برگردیم. آیا قبول دارید این اتفاقات زیبنده فوتبال ما نبود؟
- آن مسائل نباید پیش می آمد و در خانواده فوتبالی نباید به زبان بیاید. امیدوارم از این به بعد با هر جابجایی روی نیمکت ها فقط احترام، علاقه و محبت بین طرفین بیشتر شود.
* کریمی در خلال صحبتهایش علیه شما به پرونده هایتان در کمیته اخلاق اشاره کرده است.
- وقتی یک نفر به دیگری تهمت می زند، این تبعات زیادی دارد. شما به عنوان خبرنگار می توانید بروید ببینید آیا من پرونده ای در کمیته اخلاق دارم یا خیر. اگر پرونده ای بود آنقدر زود به گوش همه می رسید که نمی گذاشتند علی کریمی بر زبان بیاورد. خوشبختانه آنقدر در فوتبال سالم زندگی کرده ام که به اینجاها نرسد ولی این خودش تبعات بزرگی دارد. وقتی تهمت می زنید باید ثابت کنید. این چیز بدی است. مطمئن باشید پیگیر این قضیه هستم و همینطوری از آن نمی گذرم. باید مراقب باشید که چه چیزی را در مورد چه کسی می گویید.
* چند سال پیش وقتی شما سرمربی پرسپولیس شدید علی کریمی با حضور در تمرینات از شما حمایت کرد. چه شد که کار دو پیشکسوت فوتبال ایران به اینجا رسید و این مصاحبه ها صورت گرفت؟
- چیز خاصی نبود. یا شما از قاعده فوتبال بی اطلاع هستید یا ما. قاعده فوتبال چه می گوید؟ می گوید اگر شما امروز آمدی و اگر نخواستند باید بروی؛ مگر غیر از این است؟

* شاید نحوه رفتن کریمی بیشتر از برکنار شدنش آزاردهنده بود.
- مگر نحوه رفتن من چطور بود؟ اگر من آن موقع روی نیمکت نفت چمباتمه می زدم و بست می نشستم خوب بود؟ باید خودت بروی. مگر شما می توانی به زور جایی بمانی و کار کنی. مگر کریمی آمد حرفی زدم؟ سرم را پایین انداختم و رفتم. حق طبیعی مدیر جدید بود که با یک نفر دیگر کار کند.
* گفته می شد کریمی قصد دارد حق و حقوقش را کامل بگیرد.
- اشکال ندارد. مگر من نبودم؟ من هم گفتم باید حق و حقوق هرکسی که کار می کند را بدهند. مگر می شود از حق کریمی چشم پوشید؟
* قاعدتا وقتی یک مربی برکنار می شود باشگاه ملزم است کامل پول قراردادش را پرداخت کند.
- وقتی یک نفر جای شما می آید یعنی چه؟ یعنی شما برکنار شده اید. چرا کسی نمی خواهد اینرا بپذیرد. چطور ما سرمان را پایین انداختیم و رفتیم . آنموقع ما مورد غضب واقع شدیم و مظلوم تلقی نشدیم. نگاه ها فرق می کند. متاسفانه ما داریم بدعت غلطی را جا می اندازیم.
* بگذریم. به عنوان سئوال پایانی می خواهیم به پرسپولیس اشاره کنیم. آیا این تیم می تواند در بازی برگشت با الهلال معجزه کند و با پیروزی پرگل راهی فینال شود؟
- واقعا کار سختی است. الهلال تیم خوبی است و پرسپولیس هم می تواند در این بازی پیروز شود. در فوتبال چیزی غیر ممکن نیست. بازیکنان پرسپولیس باید خوب تلاش کنند و با تمرکز به میدان بروند تا بتوانند الهلال را شکست بدهند.
کد مطلب : ۱۳۲۴۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.