۰

مردانی تنها سهمیه ایران برای گرند اسلم/ عاشورزاده سهمیه مشروط

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
مردانی تنها سهمیه ایران برای گرند اسلم/ عاشورزاده سهمیه مشروط
به گزارش عصر تعادل، فدراسیون جهانی تکواندو در تداوم برنامه های خود در مسیر گسترش این رشته و تثبیت جایگاه آن در المپیک، برگزاری نخستین دوره رقابتهای گرند اسلم را در دستور کار خود قرار داده است. پرداخت جوایز دلاری قابل توجه به نفرات برتر این رقابتها انگیزه تکواندوکاران را برای حضور در این مسابقات به میزان قابل توجهی افزایش داده است. 
براساس اعلام WT این رقابت‌ها با حضور بهترین‌های جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.
بر اساس سهمیه بندی اعلام شده دارندگان مدال طلا در بازیهای المپیک ریو ۲۰۱۶، ۲ طلایی مسابقات قهرمانی جهان (به علت وجود هشت وزن جهانی)، دارنده مدال طلا فینال گرندپری ۲۰۱۷، نفرات اول، سه مرحله گرند پری ۲۰۱۷، قهرمان فینال گرندپری ۲۰۱۶ اجازه حضور در این مسابقات را خواهند داشت. 
در هر وزن ۱۰ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت که با احتساب سهمیه کشور میزبان، سه سهمیه باقی مانده علاوه بر دارندگان مدال طلا در رقابتهای ذکر شده، نفرات اول تا سوم مسابقات انتخابی که دوم و سوم آذرماه در «ووشی»چین برگزار خواهد شد، نیز به این رقابتها دعوت خواهند شد. 
اما تیم ملی کشورمان تا اینجای کار که دو مرحله از رقابتهایگرندپری در سال ۲۰۱۷ برگزار شده، تنها سجاد مردانی سهمیه مستقیم حضور در این رقابتها را در جیب دارد. وی سال گذشته در مسابقات نهایی گرندپری به میزبانی باکو در وز ۸۰+ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت و با این طلا می تواند شانس حضور در رقابتهای گرند اسلم و کسب جایزه ۷۰ هزار دلاری را برای خود حفظ کند. 
نکته مهم اینکه اگر یک تکواندوکار در دو یا چند تورنمنت مدال طلا کسب کرده باشد، نفر بعدی از رنکنیگ المپیکی انتخاب خواهد شد که با این وجود در وزن ۵۸- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده با رنکینگ ۳، این سهمیه را کسب خواهد کرد. در این وزن «کیم تائه هون» از کره جنوبی با طلای جهانی ۲۰۱۷ و دو طلای گرندپری مسکو و رباط به همراه «کارلوس ناوارو»ی مکزیکی که در مرحله نهایی گرندپری ۲۰۱۶ به نشان طلا دست یافت، این شانس را در اختیار نماینده کشورمان قرار داده است تا جواز گرنداسلم را کسب کند. 
البته اواخر همین ماه مرحله سوم گرندپری در سال  ۲۰۱۷ در منچستر برگزار می باشد و ساحل عاج هم در «ابیجان» میزبان مرحله فینال گرندپری در آذرماه است.اگر نمایندگان کشورمان موفق به کسب مدال طلا شوند، جواز حضور در گرند اسلم را کسب می کنند.
مابین این دو تورنمنت هم رقابتهای انتخابی در چین است که به نظر می رسد تیم ملی با تعداد نفرات بیشتری برای کسب سهمیه به این رقابتها اعزام شود. 
کد مطلب : ۱۳۲۴۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.