۰

طرح مسئله عروسی حضرت قاسم (ع) جای تاسف دارد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
به گزارش عصر تعادل، آیت الله سیدهاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و از اساتید دروس عالی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص برخی از صحبت‌های سخنرانان و روضه خوانی مداحان گفت: برخی از سخنران و روضه‌خوان‌ها بی سوادانی هستند که حرف‌هایی از خودشان درباره حضرت زینب و حضرت قاسم بیان می‌کنند که خیالات است.
آیت الله بطحائی با اشاره به سخنانی در رابطه با عروسی حضرت قاسم در روز عاشورا که در برخی از هیات‌ها به آن پرداخته می‌شود افزود: این سخن که حضرت قاسم در روز عاشورا و جنگ عروسی می‌گیرد سخنی پوچ و خنده آور است که با کمال تاسف برخی‌ها به جای عزاداری، عروسی حضرت قاسم را به پا می‌کنند، چه عاقلی باور می‌کند در جبهه جنگ صد نابرابر امام حسین علیه‌السلام بساط عروسی برای نوجوان سیزده ساله ای به پا کند، با این رفتار خود حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را زیر سئوال می‌برند.
وی ادامه داد: محققین غربی و برخی از منتفکرین اروپایی با دیدن این صحنه‌ها می‌گویند مسلمانان دنبال عزای کسی هستند که در جبهه جنگ نابرابر  عروسی می‌گیرند.
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی از مداحان برای اینکه در زنان شور ایجاد کنند و خانم‌ها به سر و سینه بزنند به جای نشان دادن عظمت حضرت زینب سلام‌الله علیها حضرت را به عنوان یک زن مفلوک معرفی می‌کنند.
آیت الله بطحائی خاطرنشان کرد: زینب قهرمان کربلا با وجود آن مصیبت جان گداز، بعد از حسین بن علی علیه‌السلام با قدرت و شهامت جریان بعد از شهادت را اداره کرد، در مجلس یزید با حضور تمام رجول سیاسی آن جمله زیبا را به زبان می‌آورد که باعث خشم قاتلان امام حسین علیه‌السلام شد.
وی گفت: مداحان و سخنرانانی که این سخنان نامربوط را به واقعه عظیم کربلا نسبت می‌دهند مورد خشم خدا و پیامبر هستند، باید هدف شهادت امام از این حرکت و عظمت کربلا را نشان دهند.
عضو خبرگان رهبری افزود: امروز بقا، عظمت و استقلال کشور ما در گرو بزرگداشت این حماسه فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی کربلا است.
آیت الله بطحائی بیان کرد: صحنه دفاع مقدس مانند کربلا است و بسیجیان قاسم، جعفر و یاران امام هستند و سرداران جنگ عباس علیه‌السلام و حسین بن علی علیه‌السلام می‌باشند و می‌بایست تطبیق هنرمندانه بین این دو حماسه ایجاد کرد.
کد مطلب : ۱۳۲۵۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.