۰

تجمع در بارسلونا در حمایت از وحدت اسپانیا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
به گزارش عصر تعادل، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، بسیاری از افراد این تجمع در یک میدان مرکزی بارسلونا پرچم‌های اسپانیا و کاتالونیا را حمل می‌کردند.
تجمع امروز (یکشنبه) یک هفته بعد از برگزاری همه‌پرسی استقلال از سوی دولت کاتالونیا برگزار می‌شود و دادگاه عالی اسپانیا اخیرا حکم داد که کاتالونیا باید طرح اعلام استقلال را به حال تعلیق دربیاورد.
در این همه‌پرسی حامیان استقلال پیروز شدند اما بیش از نیمی از واجدان شرایط یا آن را تحریم کرده یا نتوانستند در آن حاضر شوند.
کارلس پوگدمون، رئیس کاتالونیا وعده به پیش بردن طرح استقلال از اسپانیا را داده است.
در تجمع امروز ماریو بارگاس یوسا، نویسنده اسپانیایی برنده جایزه نوبل ادبیات و جوزپ بورل، رئیس سابق پارلمان اروپا سخنرانی می‌کنند.
پیش از این ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در مصاحبه با روزنامه ال پائیس گفت: اسپانیا قرار نیست تجزیه شود و وحدت کشور حفظ خواهد شد.
او گفت که هرگونه اقدام مجاز دانسته شده از سوی قانون را به کار خواهد گرفت تا جلوی اقدام جدایی طلبان کاتالونیا را بگیرد.
راخوی گفت: از جمله این اقدامات اعمال بند 155 قانون اساسی اسپانیا است. این بند به دولت مرکزی اسپانیا اجازه می‌دهد حکمرانی و خودمختاری را از دولت کاتالونیا در صورتی که این دولت به وظایفش براساس این قانون اساسی پایبند نباشد، بگیرد.
روز گذشته نیز هزاران تن در شهرهای مختلف اسپانیا از جمله مادرید و بارسلونا به خیابان‌ها آمده و بر وحدت تاکید کردند.
کد مطلب : ۱۳۲۵۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.