۰

حمله ترامپ به سناتور باب کورکر و برجام

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۴
به گزارش عصر تعادل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به شدت به «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تاخت.
وی در توییتر نوشت: «سناتور باب کورکر به من "التماس کرد" که از او برای انتخاب مجدد در تنسی حمایت کنم. من گفتم "نه" و او هم کناره‌گیری کرد. (گفت بدون تائید من نمی‌تواند پیروز شود.)»

کورکر سناتور باسابقه جمهوری‌خواه ایالت تنسی هفته گذشته اعلام کرد در انتخابات سال آینده سنا شرکت نخواهد کرد.

ترامپ در توییتی دیگر نوشت: «او همچنین می‌خواست وزیر خارجه شود، اما من گفتم "نه، ممنون". او تا حد زیادی باعث و بانی این توافق وحشتناک با ایران است.»

وی افزود: «به عقیده من او در برابر برنامه‌های ما مانع‌تراشی می‌کرد و مزاحم بود. او جرأت نداشت تنها در انتخابات شرکت کند.»

زمانی که دولت ترامپ تشکیل شد، کورکر یکی از گزینه‌های جدی برای پست وزارت خارجه بود. ادعای ترامپ در مورد نقش کورکر در توافق هسته‌ای در حالی است که او رهبر مخالفان برجام در سنا بود و چند طرح تحریمی علیه ایران به کنگره ارائه کرده است.

دلیل حمله ترامپ به کورکر مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد توییت‌های وی پاسخی به اظهارات هفته گذشته این سناتور جمهوری‌خواه است که با تعریف از چند عضو کابینه ترامپ، آن‌ها را مانع ایجاد هرج و مرج توسط رئیس‌جمهور در کشور توصیف کرده بود.
کد مطلب : ۱۳۲۶۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.