۰

ضرورت اقدامات فوق‌العاده برای حفظ ثبات بازار نفت در سال آینده

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
به گزارش عصر تعادل، محمد باریکندو در کنفرانس "ایندیا انرژی فروم" که از سوی سراویک در دهلی نو سازماندهی شده است، به خبرنگاران گفت: این اتفاق نظر وجود دارد که روند تعادل مجدد بازار در جریان است اما برای استمرار این روند در سال آینده ممکن است لازم باشد برخی تدابیر فوق‌العاده اتخاذ شوند. وی درباره تدابیر مذکور توضیحی نداد.
عربستان سعودی و روسیه کمک کرده‌اند میان اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج از این سازمان توافقی برای کاهش تولید به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز امضا شود که تا پایان مارس سال ۲۰۱۸ اجرا خواهد شد.
بارکیندو اظهار کرد: رایزنی‌هایی برای تمدید این توافق پس از پایان مدت اجرای آن در مارس سال ۲۰۱۸ در جریان است و ممکن است تولیدکنندگان بیشتری به این توافق ملحق شوند.
وی همچنین گفت: نیجریه و لیبی که از حضور در این توافق معاف شده بودند، پیشرفت‌هایی در بهبود تولید نفت داشتند که پس از آن ممکن است به این توافق بپیوندند.
دبیرکل اوپک گفت نگران افزایش تولید نفت و گاز شیل آمریکا نیست زیرا بازار نفت بازار بزرگی بوده و تقاضا بسیار قوی است. در فاصله نیمه اول و نیمه دوم امسال رشد تقاضا حدود دو میلیون بشکه در روز بوده که بسیار قوی است. بنابراین هر کسی می‌تواند نقشی ایفا کند.
بر اساس گزارش رویترز، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان روز جمعه گفته بود امیدوار است با روسیه و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت پیش از نشست نوامبر اوپک درباره آینده این توافق به تفاهم برسد.
کد مطلب : ۱۳۲۶۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.