۰

کمک به دانشجویان برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در رویداد "کارنو"

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
به گزارش عصر تعادل، رویداد "کارنو" به منظور ایجاد انگیزه، تغییر نگرش و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ها و گرایش‌های فناوری نانو برای حضوری موفق در عرصه تجارت فناوری و معرفی مسیر ایده تا بازار، از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود.
در این رویداد سه روزه تلاش می‌شود تا دانشجویان با نگرشی کاربردی‌تر به انتخاب موضوع پایان‌نامه خود بپردازند و همچنین با استفاده از تجارب اساتید مجرب و کارآزموده بتوانند ایده‌های مطرح شده در پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.
این رویداد در تلاش است تا دانشجویان از فضای تحقیقات بنیادی به سمت تحقیقات کاربردی هدایت ‌شوند.
در روز اول این رویداد شرکت کنندگان با رویداد و مسابقه "پل ایده" توسط کارشناسان و مربیان آشنا می‌شوند و در روز دوم جلسات کار تیمی و تکمیل مدل کسب و کار و ارائه مشاوره در حوزه‌های بازاریابی، تجاری‌سازی، مدل کسب وکار، کارآفرینی برگزار خواهد شد.
در روز سوم نیز با ارائه کسب وکارها، اقدام به داوری طرح‌ها و معرفی برترین‌ها خواهد شد.
به گفته مهندس ایجادی، دبیر رویداد کارنو دانشجویان پس از سه روز تلاش در حوزه‌ تجاری‌سازی ایده، در برابر داوران و سرمایه‌گذاران به دفاع از طرحشان می‌پردازند و سپس ایده‌های برگزیده معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به رویکرد اشتباه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به آینده شغلی یادآور شد: جذب در دانشگاه‌ها به عنوان هیات علمی نهایت آرزوی فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی است و این در حالی است که جذب این تعداد فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و ما تلاش می‌کنیم نگرش این افراد را به مفهوم اشتغال تغییر دهیم.
ایجادی، برگزاری رویداد کارنو را راهکاری در این زمینه دانست و یادآور شد: در این رویداد دانشجویان به ‌صورت تیمی حضور می‌یابند و در طی برگزاری آن سعی می‌کنند مدل کسب‌ وکار خود را با کمک مشاوران و اساتید تکمیل کنند.
دبیر رویداد کارنو با اشاره به اهمیت این رویداد، خاطر نشان کرد: در این رویداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با نانو تفاوت میان بازار کار و محیط دانشگاهی را درک خواهند کرد و بر این اساس مهارت‌های خود را تقویت کنند و دستاوردهای دانشگاهی‌شان را در قالب تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در نهایت به تجاری‌سازی برسند.
علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به دهمین نمایشگاه فناوری نانو نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
دهمین جشنواره فناوری نانو با حضور 150 نهاد فعال در حوزه فناوری نانو از 14 مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در سالن خلیج فارس آغاز به کار کرده و تا امروز 17 مهر ماه تا ساعت  17 ادامه دارد.
کد مطلب : ۱۳۲۶۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.