۰

کارایی خودروهای برقی 3 برابر می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱
به گزارش عصر تعادل، تمرکز اصلی سازندگان خودروهای الکتریکی، به حداکثر رساندن قدرت باتری‌ها است، به طوری که بتوانند با هر بار شارژ بیشترین کارایی را داشته باشند. به همین علت، فناوری‌های جدید باتری، نقش مهمی در استفاده از آنها دارند.
توشیبا یک باتری شارژ فوق‌سریع موسوم به "SCiB" که یک باتری سوپرشارژ یونی است، توسعه داده که ادعا می‌کند خودروهای برقی توسط آن می‌توانند سه برابر مسافتی که تاکنون طی می‌کردند را بپیمایند و سپس ظرف چند دقیقه دوباره به طور کامل شارژ شوند.
"SCiB" از سال 2007 به شکل‌های مختلفی موجود بوده است. ادعای اصلی توشیبا این است که اکنون این باتری توانایی شارژ شدن 90 درصد ظرفیتش را تنها در پنج دقیقه دارد. همچنین دارای عمر 10 سال و سطح بالایی از ایمنی است و راه خود را در تعدادی از خودروهای برقی مشهور از جمله "Mitsubishi's MiEV" و "Honda Fit EV" پیدا کرده است.
"SCiB" فعلی از اکسید تیتانیوم لیتیوم به عنوان قطب مثبت خود استفاده می‌کند، اما توشیبا می‌گوید که اکنون یک راه بهتر یافته است.

نسل جدید "SCiB" با استفاده از مواد جدید برای آند (قطب مثبت) به نام اکسید تیتانیوم نیوبیوم ساخته شده که توشیبا قادر به ترتیب دادن آن به ساختار بلوری است و می‌تواند یون‌های لیتیوم را به طور موثرتر ذخیره کند. به این ترتیب، چگالی انرژی دو برابر می‌شود.
توشیبا یک نسخه 50 آمپرساعتی از باتری جدید را آزمایش کرده است و معتقد است که دارای ایمنی عالی و یک چرخه عمر طولانی است و بیش از 90 درصد از ظرفیت خود را پس از 5000 بار شارژ نگه می‌دارد.
این بیانگر این است که اگر در یک خودروی برقی جمع و جور جا بگیرد، با تنها شش دقیقه شارژ فوق‌العاده سریع می‌تواند حدود 320 کیلومتر را طی کند، که این میزان سه برابر استاندارد فعلی است.
دکتر اوسامو هوری، مدیر مرکز تحقیقات و توسعه شرکت توشیبا می‌گوید: ما از پتانسیل آند جدید اکسید تیتانیوم نیوبیوم و نسل جدید SCiB بسیار هیجان زده هستیم. به جای پیشرفت تدریجی، این یک دستاورد فوق‌العاده است که تغییرات قابل توجهی در دامنه و عملکرد خودروهای برقی به وجود خواهد آورد.
کد مطلب : ۱۳۲۶۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.