۰

روزنامه دولت هم ادعای روحانی را رد کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
به گزارش عصرتعادل،«کیهان» در ویژه های خود نوشت:
روحانی روز شنبه در دانشگاه تهران گفت: بسیار خوشحال هستم که نسبت به سال گذشته رقم بیکاری یک درصد کاهش یافته و این به معنای مسیر درستی است که انتخاب شده و باید با سرعت بیشتری طی شود.
اما روزنامه دولتی ایران در گزارشی تصریح کرد وضعیت بیکاری وخیم‌تر شده است. این روزنامه در گزارشی می‌نویسد: براساس اعلام سازمان جهانی کار (ILO) در صورتی که نرخ بیکاری در گروه سنی جوانان در کشوری بیش از دو برابر نرخ بیکاری کل باشد وضعیت بیکاری در آن کشور در نقطه بحرانی قرار دارد. این در حالی است که هم‌اکنون نرخ بیکاری در جوانان بیش از دو برابر بیکاری میانگین کشوری قرار گرفته است و زنگ‌های هشدار را برای برنامه‌ریزان به صدا درآورده است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در بهار امسال به ۲۶/۴ درصد رسیده است در حالی که نرخ بیکاری کل کشور ۱۲/۶ درصد بوده است. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۳۹۵) ۱/۵ درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان ۱۳۹۵)، ۰/۹ درصد افزایش یافته است.
ایران می‌افزاید: گزارش‌ها گویای آن است که تا سال ۱۴۰۰ تعداد بیکاران کشور به حداقل ۵/۵ تا ۱۰ میلیون نفر می‌رسد. طبق آمار در سال گذشته تعداد بیکاران کشور به ۳/۲ میلیون نفر رسیده است.
مفهوم دیگر گزارش روزنامه ایران این است که با فرمان فعلی دولت نه تنها آمار بیکاری کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه در پایان دولت دوازدهم (سال ۱۴۰۰) ۲ تا ۳ برابر می‌شود!!
روزنامه ایران همچنان خاطر نشان کرد: نمودار نرخ بیکاری در دولت یازدهم روند صعودی به خود گرفت به طوری که نرخ بیکاری از ۱۰/۶ درصد در سال ۹۳ به ۱۱ درصد در سال ۹۴ و ۱۲/۴ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت.
از سوی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب بهار در گزارشی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری جوانان از ۲۰ درصد هم گذشت و بیکاری همچنان پرچمدار چالش‌های اقتصادی در کشور است. آن طوری که بانک مرکزی اعلام کرده سه ماه اول سال ۹۲ نرخ بیکاری در بین جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۲۰/۳ درصد و در بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۲۲/۹ درصد بوده است.
نرخ بیکاری با قدرت هرچه تمام‌تر افزایش پیدا کرده است و نرخ بیکاری جوانان به بالای ۲۰ درصد رسیده است، اگرچه بسیاری از دست‌اندرکاران بازار کار این آمار را رد کرده و می‌گویند نرخ واقعی بیکاری حتی از این هم بالاتر است.
کد مطلب : ۱۳۲۷۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.