۰

اعلام ممنوعیت تردد خودروی شخصی زائران تا مرز

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
به گزارش عصر تعادل، سردار محسن فتحی زاده گفت: برای همه سفرهای خارجی داشتن گذرنامه الزامی است و به تبع برای سفر به عراق نیز داشتن ویزای معتبر الزامی است و برابر تفاهم نامه امضا شده اجازه عبور از مرز بدون ویزا و گذرنامه داده نخواهد شد.
سردار فتحی زاده با بیان اینکه دستگاه قضایی به رفتارهای غیر قانونی، جرائم و تلاش برای عبور غیرقانونی رسیدگی خواهد کرد افزود: تامین امنیت زوار اربعین حسینی اولویت نخست برنامه ریزی هاست و بر این اساس تمهیدات ویژه امنیتی در شهرهای مبدا و طول مسیر پیش بینی شده است و در مرزها نیز پیش بینی لازم برای تسهیل ورود و خروج زائران انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال تردد زائران از چهار گذرگاه مرزی فراهم شده است افزود: امسال مرز خسروی هم بازگشایی می‌شود و تکمیل برخی نواقص زیرساخت‌ها و تکمیل راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
سردار فتحی زاده با اشاره به روند کند تکمیل پروژه‌های مرتبط با زیرساخت‌های مورد نیاز برای مراسم اربعین گفت: این طرح‌ها نسبت به سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته است و هم اکنون تکمیل پارکینگ‌های مورد نیاز در مناطق مرزی در حال انجام است و پلیس نظارت جدی در روند اجرای این طرح دارد.
وی از ساماندهی پارکینگ‌های شخصی در مرزها برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبرداد و افزود: امسال اجازه تردد خودروی شخصی تا نقطه صفر مرزی داده نخواهد شد چراکه به دلیل حجم زیاد خودرو مرزها کشش ندارد و لذا توصیه می‌شود زائران با وسایل نقلیه عمومی خود را به مرز برسانند و آن دسته از زائران محترم که با خودروی شخصی به این سفر عزیمت می‌کنند باید خودروهای خود را در جایگاه‌های پیش بینی شده در شهرهای مرزی متوقف کنند و با اتوبوس‌های پیش بینی شده ادامه مسیر دهند.
رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به اجرای طرح ترافیکی در مرز مهران ترافیک روانی در منطقه حکمفرما بود و قفل شدن و ترافیک جدی ترافیکی وجود نداشت و امسال نیز تمهیدات تسهیل سفر زوار در دست انجام است. سردار فتحی زاده درباره ویزای گروهی گفت: امسال برای سهولت کار زوار ویزا و گذرنامه انفرادی صادر می‌شود.
فتحی زاده از زائران اربعین حسینی درخواست کرد تا نزدیک‌ترین مرز به محل زندگی را برای خروج از کشور انتخاب کنند و برای این منظور افراد باید نقاط مرزی مشخص شده در سامانه سماح را برای تردد انتخاب کنند ضمن اینکه خروج زائرن از مرزها باید با ظرفیت پذیرش در مرز عراق هماهنگ شود تا ترافیک در مرزها کمتر شود و خدمات رسانی بهتر صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: امسال سفرها زودتر انجام خواهد شد و تدابیر لازم برای تردد زائران از اول ماه صفر در مرزها فراهم می‌شودو از مردم نیز درخواست می‌شود که سفر خود را مدیریت کنند تا در پیک سفر به مشکل ترافیک نداشته باشند.
سردار فتحی زاده با اشاره به شرایط تردد اتباع بیگانه از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای سفر اربعین گفت: اتباع بیگانه از مرز شلمچه باید عبور کنند اتباع غیر ایرانی مقیم ایران نیز که دفترچه قانونی دارند با ویزای قانونی می‌توانند سفر کنند.
منبع: میزان
کد مطلب : ۱۳۲۷۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.