۰

امکان استیضاح ترامپ به دلیل اخراج رئیس FBI

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۶
به گزارش عصر تعادل، در حالی که جنجال‌ها درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و «تبانی» احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو ادامه دارد، یک اندیشکده مطرح آمریکایی تحلیلی درباره برکناری مدیر اف‌بی‌آی و احتمال استیضاح رئیس‌جمهور کنونی آمریکا منتشر کرده است.

اندیشکده بروکینگز نوشته است که ترامپ وقتی «جیمز کومی» را از ریاست اف‌بی‌آی برکنار کرد، «احتمالا مانع از اجرای عدالت شد».

ممانعت از اجرای عدالت، یکی از اقداماتی است که کنگره می‌تواند با استناد به آن روند استیضاح یک رئیس‌جمهور را آغاز کند.

در بخش نتیجه‌گیری این تحلیل آمده است که اگر «رابرت مولر» مامور ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و موضوع تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو هم به همین نتیجه برسد، امکان مطرح کردن بندهای مشروعی درباره استیضاح وجود دارد.

در این تحلیل و گزارش 108 صفحه‌ای بروکینگز که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، آمده که اگرچه ترامپ اختیار قانونی برای برکنار کردن کومی از اف‌بی‌آی را داشته اما نمی‌توانسته چنین کاری را با هدف و نیت ایجاد اخلال و سنگ‌اندازی کردن در مسیر تحقیقات اف‌بی‌آی درباره «دخالت روسیه» انجام دهد.

بروکینگز می‌نویسد: «تلاش‌ها برای متوقف کردن یک تحقیق، در واقع همان ممانعت از اجرای عدالت است. درخواست وفاداری کردن از فردی که درگیر یک تحقیق است، درخواست کمک کردن از فرد برای پایان دادن به تحقیق و سپس در نهایت اخراج او، مسائلی هستند که به موضوع جلوگیری و ممانعت از اجرای عدالت مربوط می‌شوند».

کومی پس از اخراج، به رسانه‌ها گفت که ترامپ از او خواسته بود که ضمن ابراز وفاداری به رئیس‌جمهور، به او در مقابله با روند تحقیقات در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری، کمک کند.
کد مطلب : ۱۳۲۸۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.