۰

هیجان کاذب به دلار رسید/ دلار ۴۱۵۰تومان هم معامله شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۳
به گزارش عصر تعادل، هر چند در طول روز گذشته و امروز شاهد شلوغی برخی صرافی‌ها در چهارراه استانبول و تشکیل صف خرید بودیم، اما در دیگر نقاط پایتخت، صرافی‌ها در شرایط عادی و طبق روال هفته‌های اخیر به کار خود مشغول بودند.
یکی از کارمندان صرافی فعال در چهارراه استانبول در بین انجام کار خود با جواب‌های کوتاه به سوالات مبنی بر چگونگی تغییر در میزان تقاضا، این گونه پاسخ داد: امروز و دیروز مراجعه به صرافی ما زیاد بوده، شاید چندین برابر قبل! دلیل این مساله هم پیش بینی احتمال خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها است.
خانم متصدی تحویل ارز در یکی دیگر از صرافی های محدوده منوچهری هم گفت: تا پنج‌شنبه مردم منتظر اخباری مبنی بر رد برجام هستند، به همین دلیل هم احتمال افزایش قیمت دلار قوت گرفته و پیش بینی برخی این است که ممکن است تا شب عید تا 4500 و یا حتی 5000 برسد.
وقتی از وی پرسیده شد که احتمال تایید برجام هم به همین میزان وجود دارد و اگر آمریکا 15 اکتبر برجام را تایید کند آن وقت دلار4000 هزار تومانی امروز چقدر افت خواهد کرد؟ گفت: معمولا مردم برای شرایط بحرانی پیش بینی می‌کنند، البته اگر برجام تایید هم شود دلار چندان پایین نخواهد آمد، چون دولت نیز با این افزایش نرخ موافق است و تا بالا رفتن 4500 تومان صبر می کند و آن وقت آن را تک‌نرخی می‌کند.
کارمند صرافی دیگری حوالی توانیر در پاسخ به سوالی که امروز شاهد صف و یا شلوغی بوده است یا خیر گفت: این شلوغی‌ها بیشتر به همان محدوده چهارراه استانبول و منوچهری مربوط می شود. بیشتر مردم تحت تاثیر جو روانی این شرایط قرار می گیرند و به نتیجه می رسند که دلار خرید کنند و با قیمت بالاتر بعد از 15 اکتبر و یا حتی شب عید بفروشند. اغلب برای استفاده خرید نمی کنند و به عنوان سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌کنند که البته همه این ها تحت تاثیر جو روانی جامعه است.
یکی از همکاران این کارمند نیز گفت: متاسفانه بازارهای ما خیلی زود تحت تاثیر این جو قرار می‌گیرند، در چند روز اخیر نیز به دلیل همین جوسازی‌ها شاهد افت شدید شاخص بورس نیز بودیم که ناشی از فروش سهام توسط سهامداران بود که با نگاه به آمارها می‌توان به حقیقی و خرده سهامداران که تحت تاثیر اخبار و شایعات قرار می گیرند، بود. در بازار ارز نیز هر هیجانی که بیشتر از نوسانات هر ساله این فصل بوده است نیز به زودی از بین خواهد رفت و مانند بورس به شرایط عادی باز خواهد گشت.
کد مطلب : ۱۳۲۹۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.