۰

نجفی: اروپایی‌ها برای حفظ برجام تلاش مجدانه‌ای داشته باشند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
به گزارش عصر تعادل،علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار، تاکید کرد: برجام توافق بین المللی است که از مجرای سازمان ملل متحد عبور کرده، لذا توافق دو جانبه ای بین ایران و آمریکا نیست که آمریکایی‌ها بخواهند یک طرفه آن را لغو کنند و یا از بین ببرند.
نماینده بابل در مجلس افزود: از طرف دیگر در برجام ساز و کارهایی برای طرح دعوا یا شکایت در خصوص نقض توافق از سوی طرفین پیش بینی شده است، به همین ترتیب واکنش هم پیمانان اروپایی آمریکا و چین و روسیه را می‌توان مبتنی بر اصول و مفاد برجام و ساز و کارهای حقوق بین الملل ارزیابی کرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «اظهارات ترامپ هزینه‌های سیاست خارجی آمریکا را بالا می‌برد» گفت: ترامپ با این گونه اظهارات، آمریکاهراسی را در دنیا تشدید کرده و این پیام را به جهانیان می‌دهد که آمریکا بر عهد، پیمان و قراردادهایش استوار نیست.
نجفی در عین حال گفت: اگر آمریکا بخواهد اقدامی خلاف برجام انجام داده و آن را نقض کند، ما ساز و کارهای خود را در دستور کار قرار خواهیم داد، البته به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها به دنبال تلاش مجدانه برای حفظ این توافق بین المللی  هستند.
وی توضیح داد: از آنجا که اروپا در مسیر توسعه همکاری اقتصادی با ایران است و گام‌های نخست را برای سرمایه‌گذاری و مراودات تجاری و اقتصادی نیز برداشته، منافعش حکم می‌کند که در جهت کمک به تحکیم صلح و امنیت بین المللی فرصت ها و منافع جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران حرکت کند. لذا به نظر می‌رسد اروپایی‌ها باید تلاش مجدانه‌ای برای کمک به حفظ این توافق بین المللی داشته باشند.
کد مطلب : ۱۳۲۹۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.