گوگل، اپل را 9 میلیارد دلار نخریده است!

19 مهر 1396 ساعت 19:37

اوایل امروز وال استریت در پی خبری شوکه کننده غرق در هیجان و هیاهو شد، خبری که بیشتر مناسب شنیدن در روز یک آپریل بود تا یک روز معمولی. داستان از خبرگزاری Dow Jones آغاز شد؛ یکی از بزرگترین وب سایت ها در دنیای تکنولوژی.


به گزارش عصر تعادل، اوایل امروز وال استریت در پی خبری شوکه کننده غرق در هیجان و هیاهو شد، خبری که بیشتر مناسب شنیدن در روز یک آپریل بود تا  یک روز معمولی. داستان از خبرگزاری Dow Jones آغاز شد؛ یکی از بزرگترین وب سایت ها در دنیای تکنولوژی. این خبرگزاری خبری مبنی بر خرید اپل توسط گوگل آن هم به مبلغ ناچیز 9 میلیارد دلار را منتشر کرد. این در حالی است که طبق ارزیابی، ارزش واقعی کوپرتینوها صد برابر بیشتر از این مبلغ و 805 میلیارد دلار است.

 
 گوگل اپل را 9 میلیارد دلار نخریده است!

طبق این خبر لری پیج، مدیرعامل گوگل در سال 2010 با استیو جابر قراری گذاشته اند که گوگل، اپل را به قیمت 9 میلیارد دلار خریداری کند. پس از این معامله نیز گوگل به دفتر مرکز اپل نقل مکان خواهد کرد. باوجود اینکه واضح بود این خبر جعلی است، اما سهام گوگل افزایش یافت به 158 دلار رسید، اما کمی بعد در 155.84 دلار ثابت شد.
 
 گوگل اپل را 9 میلیارد دلار نخریده است!

نماینده داو جونز اعلام کرد که خبر منتشر شده به طور تصادفی منتشر شده است و این بخشی از تست های تکنولوژی بود و آنها هرگز قصد انتشار این خبر را نداشتند. بیانیه رسمی شرکت هم با اعلام تأسف نسبت به این موضوع از خوانندگان خواسته است تا به خبرهایی که در بین ساعت های 9.34 تا 9.36 در این وب سایت منشتر شده، توجه نکنند. به علت خطای فنی، این اخبار منتشر شده بود و حالا آنها حذف شده اند.

Wlliam Lewis مدیرعامل داو جونز گفته است که انتشار این اخبار غلط را پیگیری میکند. او  "با وجود اینکه اقدام فوری صورت گرفته است، من دستور داده ام تا بررسی ای از فرایند پردازش اخبار در این زمینه مورد بازنگری قرار گیرد."


کد مطلب: 132992

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/132992/گوگل-اپل-9-میلیارد-دلار-نخریده

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir