۰

افزایش خطوط مترو در کلانشهرها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۴
به گزارش عصرتعادل،عباس آخوندی عصر امروز در آیین آغاز عملیات ریل گذاری مترو بهارستان اظهار داشت: اینکه پس از 22 سال به جایی که بخشی از بذر آن را کاشته‌ایم بازگردیم خوشایند است، از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیده‌اند و این شهر را به آبادانی رسانده‌اند تشکر می‌کنم.
وی افزود: شاید از ابتدا در ایران باید با شروع طرح شهرهای جدید ابتدا به فکر اجرای راه‌آهن‌ها می‌بودیم ولی در آن زمان نه تجربه و نه ادغام مطرح بود و وزارت مسکن کار خود را می‌کرد و وزارت راه نیز مشغول به کار خود بود، در چندسال گذشته بر این موضوع تاکیدات بسیاری شد و در برنامه ششم نیز برای نخستین بار مطرح شد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در سال جاری شرکت قطار حومه‌ای را برای کلانشهرها ایجاد کنیم، کار بسیار مهمی است، در سال 700 میلیون سفر در مراکز و حومه کلانشهرها صورت گیرد و همه مسافرت‌هایی که در بین شهرها انجام می‌شود باید 1.5 میلیارد سفر باشد که رقم بسیار بالایی است، به همین دلیل است که در برنامه‌ ششم این پیشنهاد را داشتیم و به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: این کار بسیار زمان بر و هزینه بالایی دارد اما چیزی که می‌تواند توزیع متوازن جمعیت را رفع کند قطار حومه‌ای است و اگر این فکر 20 سال پیش وجود داشت ما شاهد اصفهان 2 میلیون نفری نبودیم.
آخوندی بیان کرد: شهرهای جدید باید بتوانند یک استاندارد پیشرو را نشان دهند، در شهر موجود با کسری زمین مواجه هستیم اما در شهرهای جدید با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم، در زندگی جدید آپارتمانی فضاهای عمومی مانند مدرسه می‌تواند بالندگی را ایجاد کند و قرار بر این شد تا مدرسه‌هایی ایجاد شود که پیشرو باشد و در زمان غیر از مدرسه نیز به عموم خدمت شود.
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۱۳۳۱۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.