۰

مناطق آزاد قرار بود دروازه صادرات کشور شوند نه دروازه واردات کالاهای لوکس/ مردم در مناطق آزاد از سر بیکاری دست به دلالی و قاچاق زده اند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
مناطق آزاد قرار بود دروازه صادرات کشور شوند نه دروازه واردات کالاهای لوکس/ مردم در مناطق آزاد از سر بیکاری دست به دلالی و قاچاق زده اند
به گزارش عصرتعادل،علی اکبر کریمی ، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ا؛ با اشاره به موضوع فساد های گسترده در مناطق آزاد تجاری و واردات بیش از اندازه در این مناطق تصریح کرد: قرار بود مناطق آزاد دروازه صادرات کشور شوند که امروز می بینیم به دروازه واردات کالاهای لوکس به کشور تبدیل شده اند و در پی این امر موضوع خروج ارز از کشور رخ داده است.
 
وی همچنین با اشاره به موضوع بیکاری گسترده در مناطق آزاد کشور اظهارداشت : مگر می شود در منطقه ای تجاری که دروازه واردات و صادرات کشور است موضوع بیکاری وجود داشته باشد ؟ امروز با توجه آمار هایی که از مناطق آزاد به دست ما رسیده است شاهد این بوده ایم که بسیاری از مردم این مناطق با مشکل بیکاری مواجه هستند و دست به کارهای دلالی و قاچاق می زنند که این امر برای کشور بسیار نگران کننده است.
 
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود افزود: در گذشته برخی از نمایندگان که نماینده مردم ساکن مناطق آزاد بودند می خواستند تعداد مناطق آزاد را افزایش دهند که این امر اگر تحقق میافت بسیاری از مردم این مناطق را با مشکلات بسیاری مواجه می کرد، مگر مناطق ازاد فعلی برای اقتصاد کشور مفید بودند که می خواهند مجدد به تعداد آنها اضافه کنند؟
 
کریمی همچنین در خصوص معلوم نبودن آمار واردات و صادرات از مناطق آزاد بیان کرد: گزارشاتی را در خصوص آمار واردات و صادرات از مناطق آزاد به اطلاع نمایندگان می رسانند اما آنچه که در این گزارشات دیده می شود تناقض است، آمار واردات و صادرات این مناطق شفاف نیست و در این آمار دست برده می شود.
 
وی بر همین اساس اضافه کرد: در مشاهدات می بینیم که کالاهای لوکس فراوانی که اصلا کشور به آنها نیاز ندارد را وارد می کنند و کالاهای ضروری را که نیاز صنعتگران است وارد نمی کنند چون سودی برای آنها ندارد؛ اقایان و تجار که ادعای همکاری با کشورهای اروپایی را دارند اگر خیلی کار بلد هستند بروند قطعات هواپیما وارد کشور کنند، بروند لیستی از صنعتگران که نیاز دارند تهیه کنند و ما یحتاج آنها را وارد کنند نه اینکه ماشین ها و کالاهای لوکس را وارد کنند.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشور مخالف واردات نیستیم در واقع مخالف وارداتی هستیم که برای کشور نتیجه ای ندارد ، واردات اگر در حوزه علم و صنعت باشد هیچ اشکالی ندارد اما اگر در حوزه کالاهای لوکس باشد شدیدا با آن مخالفت می کنیم و در مجلس نیز با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.
کد مطلب : ۱۳۳۱۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.