۰

حذف مقطع ارشد روانشناسی ورزشی باوجود پذیرش در مقطع دکتری با چه استدلالی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
حذف مقطع ارشد روانشناسی ورزشی باوجود پذیرش در مقطع دکتری با چه استدلالی
به گزارش عصر تعادل،محمد واعظ موسوی رییس کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام روانشناسی ایران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: از سال 96- 97 وزارت علوم پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی را متوقف کرده است. نکته قابل توجه در این زمینه این است که هیچ کس از توقف پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته اطلاعی ندارد و این که این کار به چه دلیل و با دستور چه کسی این کار صورت گرفته و چرا وزارت علوم برای توقف این رشته از صاحب‌نظران و متخصصان روانشناسی ورزشی مشورت نگرفته است. ضمن این که کمیته برنامه ریزی علوم ورزشی نیز در جریان این قضیه نیست.
وی افزود: آن چه که در این مساله جای تعجب دارد این است که همزمان با توقف پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی در سال 96- 97، پذیرش دانشجو در مقطع دکتری این رشته آغاز شده است. واقعا چطور می‌شود پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی در سال آینده متوقف شود و سپس وزارت علوم از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبر دهد. دانشجویانی می‌توانند در مقطع دکتری شرکت کنند که فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد این رشته باشند نه سایر رشته‌ها، این رفتار وزارت علوم قابل درک نیست.
مسئول مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک اضافه کرد: به عنوان رییس کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام روانشناسی ایران پیشنهاد می‌کنم وزارت علوم با پذیرش دانشجو روانشناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت کارشناسی رفتار کند و با نظر شخصی یک یا دو نفر صحبت از قطع پذیرش دانشجو در این مقطع نکند و همچنین از کمیته برنامه‌ریزی در این زمینه استعلام بگیرد.
وی در پایان تاکید کرد: تیم‌ها و تشکیلات ورزشی تمایل دارند برای بهتر شدن عملکرد ورزشکاران خود از مشاوره روانشناسی ورزشی استفاده کنند، یا از طریق کمیسیون روانشناسی ورزشی سازمان نظام اقدام کنند و یا اینکه با افراد شایسته مشورت کنند.
کد مطلب : ۱۳۳۲۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.