۰
از حضور کارتن خواب‌ها در آبشناسان تا سرویس بهداشتی‌های روبه قبله آپارتمان‌ها؛

روایتی تکان دهنده از وضعیت خانه‌های آپارتمانی در مسکن مهر رباط کریم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
روایتی تکان دهنده از وضعیت خانه‌های آپارتمانی در مسکن مهر رباط کریم
به گزارش عصر تعادل به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز، آبشناسان یکی از ده‌ها پروژه مسکونی مهر در دولت اقای احمدی نژاد است که روزگاری را به خاطر سرپناه دادن به اقشار کم درآمد جامعه سرخط رسانه‌ها بود، این شهرک حدود ۶۴۰۰ واحد مسکونی دارد که در آن ۱۲هزار نفر ساکن هستند، سکونت این افراد در شهرک بی شباهت به بیابان های مرکزی کشور نیست، مردمان این شهرک از کمترین امکانات برخوردار هستند و صدای آن ها به گوش کسی نمی رسد، تنها عبور و مرورهای تکراری در راهروی های ادارات برای آن ها به عنوان یک خاطره تلخ برجای مانده است
آن طور که پیداست تنها مرد فعال این شهرک یک روحانی است، او مسئول مرکز خیریه کمیته امداد آبشناسان است و توانسته کمک های خوبی را به مردم این شهرک کند.
حمید سرمدی، روحانی و یکی از فعالان اجتماعی و فرهنگی در شهرک آبشاسان است، او مشکلات شهرک آبشناسان را خوب می داند و می گوید عزم بالایی می طلبد تا تمام مشکلات حل و فصل و مردم خوابی آرام در این منطقه داشته باشد.
نام این روحانی را بارها در رسانه ‌ها و نشریات محلی دیده ایم، او فردی است که درد انقلاب دارد و می خواهد مردم مشکلی نداشته نباشند، براین اساس خبرنگار ما صبح امروز به دفتر او رفت تا از نزدیک با مشکلات شهرک ابشناسان که این روزها کسی دردش را نمی داند آشنا شود.
سرمدی، مشکلات شهرک مهرنشین شهید آبشناسان را این گونه توصیف می کند و می گوید: در این شهرک حدود ۶۱۸۰ واحد مسکونی  ساخته شده و باید جمعیتی ۱۸هزاری در آن ساکن می شدند اما امروز تنها ۱۱هزار نفر بیشتر جمعیت ندارد چرا که هنوز امکانات اولیه روستایی را نتوانسته دارا باشد.
وی ادامه داد: مرکز خریدی در آبشناسان ایجاد کرده اند که در انتهای این شهرک قرار گرفته و زنان و مردان مجبورند در تاریکی شب از آنجا خرید کنند، آن وقت می گویند نباید منازل را تجاری کرد، به طور قطع باید به گونه ای ساختمانهای تجاری در دسترس همه باشد تا مردم مشکلی نداشته باشند.
سرمدی عنوان کرد: در چهارراه اصلی شهرک آبشناسان ما شاهد تاریکی بسیاری هستیم، به طوری که تردد افراد در ساعات آخرین شب نمی تواند صورت بگیرد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کاندیداهای شورای شهری در زمان تبلیغات از رییس جمهور هم وعده های بیشتری دادند و امروز حتی از این شهرک نیز یک یاد نمی کنند، ما از نماینده مجلس و اعضای شورای شهر انتظار داریم که به وضعیت موجود این شهرک رسیدگی کنند.
این روحانی فعال، با انتقاد از وضعیت کنونی تنها کلانتری آبشناسان، ابراز کرد: راه دسترسی این کلانتری به شهرک باز نیست و باید مسافتی را طی کند تا به شهرک برسد، از سوی دیگر نیز این کلانتری شهرک فرهنگیان را تحت پوشش قرار می دهد.
حجت الاسلام سرمدی تأکید کرد مدارس در شهرک آبشناسان دو شیفت هستند و ۴۵ نفره تشکیل می شوند، این شهرک حدود ۲هزار دانش آموز ابتدایی دارد و هیچ سهمیه ای برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان درنظر نگرفته اند به طوری که برخی از دانش آموزان به رباط کریم و برخی از دختران نیز به مدارس شهرک خانه می روند که این می تواند برای دختر یک خانواده خطرناک باشد.
وی با انتقاد از اداره راه و شهرسازی در خصوص همکاری نکردن برای ساخت مدرسه در شهرک آبشناسان، این اقدام را یک نوع بی توجهی به فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: آقای خالق دوست، رییس شهرسازی چرا به آموزش و پرورش زمینی را تحویل نمی دهد تا در این شهرک مدرسه ای برای دانش آموزان ساخته شود؟
امام جماعت تنها مسجد شهرک آبشناسان، نبود آنتن دهی تلفن همراه را یکی دیگر از مشکلات آبشناسان دانست و گفت: مردم این شهرک از نبود اینترنت و آنتن دهی مناسب در شهرک رنج می برند، حداقلهای زندگی در اینجا آماده نیست و مردم را در این آپارتمان ها نگه می داریم.
وی به یکی از معضلات شهرک آبشناسان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم مراجعه می کنند و می گویند سرویس های بهداشتی آپارتمان‌ها روبه قبله است و باید چه کار کرد؟ متاسفانه نمی دانم چرا این گونه شده و مهندسان به موضوع شرعی آپارتمانها توجه نکرده اند و تعاونی‌ها زیر بارمسئولیت ها نمی روند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.
وی به معضل برخی از آپارتمانهای خالی اشاره کرد و گفت: ما در آبشناسان واحدهای خالی بسیاری را داریم، در یکی از آپارتمان ها که محلی برای جمع شدن معتادین شده به کمک نیروهای بسیج وسایل شرب خمر و وسایل مصرف مواد مخدر کشف کردیم و تبدیل به جایی برای دروهمی شبانه کارتن خواب ها شده است.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات پایانه، اتوبوسرانی هست که دود و صدای ناهجارش آن را مردم آبشناسان تحمل میکنند اما نه در پایانه آبشناسان کسی رو سوار و نه پیاده می کند که این هم جای تأسف دارد.
سرمدی تأکید کرد: باید تاکسی هایی وجود داشته باشند که به گونه گردشی فعالیت کنند، ناوگان مسافربری در آبشناسان در مسیر مشخصی فعالیت می کنند و باید افراد در تاریکی مسیر بسیاری را طی کنند تا به منزل برسند، اگر تاکسی‌های دیگر باشند می تواند به راحتی آنها را تا مسیر اصلی برسانند.
وی ادامه داد:  در پارک ابشناسان ما مشکل نبود سرویس های بهداشتی را داریم، اگر نماز جماعتی در آنجا برگزار شود باید با دبه برای وضو گرفتن به آنجا آب برد.
وی در پایان به کارکردهای اصلی مساجد و نقش محوری این مکان در جامعه امروزی اشاره و تصریح کرد: مسجد علاوه بر کارکردهای فرهنگی باید به اجتماع نیز توجه کند، مسجدی که برایش زندگی مردم مهم نباشد به رسالتش عمل نکرده است، ما نیز بر همین سبب است که صحبتهایی داریم و انتقاداتی می کنیم، از مسئولان خواهش می کنم به درد مردم آبشناسان برسند.
در ادامه برخی از تصاویری که از بحران در شهرک آبشناسان خبر می دهد را ببنید:
گزارش: مهدی امیری
انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۳۳۳۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.