۰

نرخ بیکاری 11.6 درصدی در ایلام

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
به گزارش عصر تعادل،استاندار ایلام گفت: استان ایلام با وجود ظرفیت هایی همچون نفت، گاز و پتروشیمی دارای نرخ بیکاری 11.6 درصد است.
 
قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با معاون پارلمانی و حقوقی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان نرخ بیکاری در استان را کاهش داد.

وی با اشاره به میزبانی ایلام از زائران اباعبدالله‌الحسین (ع)، کنگره بزرگ اربعین را یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان عنوان کرد و افزود: باید از تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی و مذهبی کنگره عظیم اربعین برای پیشرفت استان بهره لازم را ببریم.

استاندار ایلام ادامه داد: اگر چه ابعاد مذهبی و سیاسی اربعین بر بعدهای دیگر ارجحیت دارد و این کنگره عظیم در مقابل داعش قدرت تَشَیُع را نشان میدهد اما باید به فرصت‌های اقتصادی آن توجه و به صنعت توریسم مذهبی تبدیل شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: اعتبارات کلان ابلاغی مقام معظم رهبری برای رفع بیکاری بسیار کارساز است و باید از این اعتبارات برای رفع بیکاری در استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان ایلام با وجود ظرفیت هایی همچون نفت، گاز و پتروشیمی دارای نرخ بیکاری 11.6 درصد است، خلاقیت مدیران در کارآفرینی را یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: مدیران با تعریف پروژه های متعدد و دارای توجیه میتوانند برای بخش اشتغالزایی خلاق و کارافرین باشند
کد مطلب : ۱۳۳۶۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.