۰

موگرینی خواستار پایان خشونتها در میانمار شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۳
به گزارش عصرتعادل به نقل از اینترنشنال، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار خواستار پایان دادن به خشونتها (علیه مسلمانان) در استان راخین واقع در شمال غرب میانمار شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این تماس تلفنی از وی خواست تا تلاش خود را در این راه مصروف سازد.
این در حالیست که چندی پیش نیز نمایندگان کشورهای حاضر در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا به صورت جمعی چنین درخواستی را از «آنگ سان سوچی» مطرح کرده بودند.
لازم به ذکر است، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز هفته گذشته در این رابطه گفته بود: بحران کنونی سریع ترین فوریت آواره گستری و نیز کابوس حقوق بشری در جهان است.
گفتنی است، از ۲۵ آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.
منبع: مهر
کد مطلب : ۱۳۳۸۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.