۰

اتحادیه اروپا، وفاداری خود به برجام را اعلام می‌کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
به گزارش عصر تعادل، به نقل از رویترز، رهبران اتحادیه اروپا قرار است قرار است امروز بار دیگر تعهد اعضای این اتحادیه به برجام را بدون توجه به هرگونه مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در برابر توافق هسته ای با تهران اعلام کنند.

این درحالیست که یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در گفتگو با رویترز گفت ممکن است سران اتحادیه اروپا برای فرار از انزوای ایجاد شده در پی این تصمیم خود از سوی واشنگتن، در خصوص برنامه موشکی بالستیک و نقش ایران در بی ثباتی منطقه به تهران فشار بیشتری وارد کنند.  

این مقام ارشد اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود گفت: ما از توافق هسته ای دفاع خواهیم کرد و به پای آن می ایستیم و توافق هسته ای را اجرا می کنیم؛ اما نمی خواهیم کاملا در طرف مقابل آمریکا بایستیم.

وی افزود: اگر ما عقب بکشیم، منافعمان را به شرکت های روسی و چینی خواهیم باخت. بنابراین باید بین توافق هسته ای و برنامه موشکی و نقش ایران در منطقه تفکیک قائل شد.

با اینحال گفته می شود سران اتحادیه اروپا قرار است امروز، پنجشنبه، بار دیگر پایبندی خود به برجام را اعلام کنند.

اتحادیه اروپا همواره از برجام به عنوان یک موفقیت دیپلماتیک بلا رده در دیپلماسی بین المللی و دستاوردی بزرگ برای تمام جهان یاد کرده است.

رهبران اروپایی معتقدند وارد شدن کوچکترین ضربه ای می تواند منجر به برون رفت احتمالی تهران از برجام شده و ضمن هدر رفتن تمامی زحمات دیپلماتیک تمام کشورهای حاضر در مذاکرات ۱+۵، موجب تنش آفرینی بیشتر در حل مساله هسته ای کره شمالی نیز شود.
کد مطلب : ۱۳۳۹۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.