۰

شناسایی و برخورد با باندهای کرایه کودکان کار

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
به گزارش عصر تعادل، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به طرح جمع آوری کودکان کار ، با تاکید بر این که اشکالات طرح باید بررسی شود، از رفع اشکالات طرح توسط شورای حمایت از کودکان خبر داد.
 
علی ربیعی گفت: باید با افراد و باندهایی که از کودکان سوء استفاده می کنند، برخورد و جلوی سوء استفاده آنها از کودکان گرفته شود.

وی افزود: باید جلوی سوء استفاده از کودکان گرفته شود و آرمان ما محو کار کودکان است. کار کودک باید کاملا از بین برود و افراد سوء استفاده کننده شناسایی و به دادگاه معرفی شوند.

ربیعی با اشاره به این که باید سیستمی چند جانبه برای حمایت از کودکان داشته باشیم، گفت: با فعال شدن شورای حمایت از کودکان برنامه های خوبی را در این زمینه دنبال می کنیم . ضمن این که اشکالات این طرح باید برطرف شود و تحصیل کودکانی که در معرض آسیب هستند باید مورد توجه قرار بگیرد و این بچه ها  به سمت مدرسه و تحصیل هدایت شوند.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کودکان کاری که پدر و مادر ندارند  و مورد سوء استفاده قرار می گیرند باید در مراکز بهزیستی نگهداری شوند و آنهایی که پدر و مادر دارند تحت نظر مددکار به خانه های خود فرستاده می شوند و اجازه سوء استفاده به آنها داده نمی‌شود.

ربیعی تصریح کرد:‌ اساس ساماندهی این کودکان باید با همکاری NGO ها و نهادهای مدنی باشد که باید بیش از گذشته در این موضوع فعال شوند.

وزیر رفاه گفت: در جلسات شورای عالی کودکان که طی 10 روز آینده  اشکالات این طرح مورد بررسی قرار گرفته و برطرف می شود.

وی ادامه داد: وزارت رفاه با وزارت کشور در این رابطه در حال رایزنی است تا اشکالات این طرح را برطرف و جامعیت آن را ببینیم. قوه قضاییه هم در کنار ما موضوع حمایت از کودکان را دنبال می کند و افرادی که از این کودکان سوء‌استفاده می کنند به این قوه معرفی می شوند و امیدواریم این طرح با اشکالات کمتری ادامه پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهارکرد: بچه ها و کودکانی که توسط بهزیستی جذب می شوند در صورتی که مسجل شود توسط والدینشان مورد سوء استفاده قرار گرفته اند برای بار اول به والدینشان اخطار داده می شود و اگر این رویه ادامه داشته باشد برای بار سوم با قوه قضائیه هماهنگ شده که اینها با حکم قضایی و برای مدت طولانی تری توسط بهزیستی نگهداری خواهند شد تا از سوء استفاده از آنها کاسته شود .

ربیعی تصریح کرد: در استان هایی که تعداد این کودکان زیاد است مراکزی راه‌اندازی شده تا با سوءاستفاده از این کودکان مقابله کنیم.
کد مطلب : ۱۳۴۰۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.