۰

ترکیه: اروپا وقت ما را بیش از این تلف نکند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۰
به گزارش عصر تعادل، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه روز شنبه تاکید کرد بحران فعلی در شمال عراق، هنوز یک مسئله امنیت داخلی برای آنکارا است و آنها هیچ تغییری در وضعیت منطقه را نمی‌پذیرند.

ایلدیریم طی سخنرانی در استان «الازیغ» گفت نیروهای خارجی در تلاش بودند تا وحدت و برادری را در منطقه مخدوش و دولتی جعلی را در شمال عراق و سوریه ایجاد کنند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین افزود که ترکیه تمایل دارد تمامیت ارضی منطقه را با ترویج صلح و وحدت، حفظ کند.

درپی برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق در تاریخ 3 مهر، شبه‌نظامیان  وابسته به «مسعود بارزانی» مناطق مورد مناقشه از جمله استان کرکوک در شمال عراق را تصرف و آن را بخشی از دولت جدید خود دانستند.

دولت مرکزی بغداد نیز در تاریخ 24 مهر به نیروهای مشترک عراق دستور داد ماموریتی را برای تامین امنیت این مناطق و بازپس‌گیری آنها، آغاز کنند.

نخست وزیر ترکیه همچنین با محکوم کردن اظهارات همتای دانمارکی خود علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، گفت سران اروپا باید سرشان به کار خودشان باشد.

«لارس لوک راسموسن» نخست وزیر دانمارک روز پنجشنبه گفته بود ترکیه تحت رهبری اردوغان، هیچگاه به اتحادیه اروپا نخواهد پیوست.

ایلدیریم در ادامه با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی بر سر راه پیوستن ترکیه به این اتحادیه سنگ‌اندازی می‌کنند، تاکید کرد: «نیت واقعی خود را به ما بگوئید و وقت ما را بیش از این تلف نکنید.»
کد مطلب : ۱۳۴۱۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.