۰
تهیه‌کننده سینما:

سینمای ارزشی ما نیازمند بازنگری در مدیریت فرهنگی کشور است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
سینمای ارزشی ما نیازمند بازنگری در مدیریت فرهنگی کشور است
سعید عصمتی تهیه‌کننده سینما در مورد نبود فیلم‌هایی با مضمون عاشورا و قیام امام حسین (ع) بر پرده سینما به خبرنگار فرهنگی عصرتعادل گفت: این موضوع به مدیریت فرهنگی کشور بر می‌گردد. مدیریت فقط به وزارت ارشاد محدود نمی‌شود و سازمان‌های مختلف با آن در ارتباط هستند. در این باره مسیر خود را فراموش کرده‌ایم. باید در مورد مدیریت بودجه‌های فرهنگی کشور بررسی انجام شود که چگونه خرج می‌شوند و مردم می‌توانند آن را از مسئولین مطالبه کنند.
عصمتی ادامه داد: ما هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی فقط شعار می‌دهیم و از عمل دور شده‌ایم. باید از کسانی که هم پول دارند و هم امکانات و هم دفتر پخش و سینما، پرسید که چرا از ارزش‌های دینی دور شده‌اند؟
عصمتی در ادامه در مورد فقر فیلمنامه با موضوع فرهنگ عاشورا گفت: در مورد واقعه کربلا ما نباید همان اتفاق را هدف قرار دهیم؛ چون هیچ قابی نمی‌تواند آن حماسه بزرگ را به تصویر بکشد. هر کس خواسته تصویری از عاشورا نشان دهد، موفق نبوده است. به همین دلیل نباید به عاشورا اشاره کرد. ما به فرهنگ عاشورا نیاز داریم. فرهنگ عاشورا یعنی فیلم ساختن در مورد موضوعاتی همچون مجاهدت شهدای مدافع حرم که گمنام هستند. ما باید در قالب‌های دیگر همچون امر به معروف و نهی از منکر به قیام امام حسین (ع) بپردازیم.
عصمتی همچنین به بی‌علاقگی سینماگران امروز به موضوعات ارزشی اشاره کرد و افزود: سینمای ما امروز به دنبال این است که فیلمی بسازد تا در یک جشنواره خارجی به آن جایزه بدهند یا فیلمی تولید کند که گیشه داشته باشد. در حقیقت ساخت فیلم‌های فرهنگ‌ساز نه در دستور کار سازمان‌های فرهنگی کشور است و نه در دستور کار بخش خصوصی.
عصمتی در پایان به لزوم حمایت مسئولان اشاره کرد و گفت: باید سازمان و ارگانی در جهت حمایت از این فیلم‌ها وجود داشته باشد. مدیریت فرهنگی ما آیا برای فیلم‌های ارزشی، ارزش قائل است؟ بهتر است یک بازنگری در مدیریت فرهنگی داشته باشیم تا شاهد رکود سینمای ارزشی نباشیم.
 
انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۳۴۱۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.