۰

کشف یک ژنِ خوب جدید در دولت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
به گزارش عصر تعادل، اسنادي كه به تازگي در اختيار این روزنامه، قرار گرفته حكايت از بروز فساد در يكي از نهادهاي اقتصادي وابسته به دولت دارد. بر اساس اين اسناد، يكي از نمايندگان مجلس ششم از اسفند ماه سال 95 توانسته خود را به يكي از نهادهاي اقتصادي كه شركت‌هاي بزرگ و معتبري را در زير مجموعه خود دارد، تحميل و به عنوان مدير عامل اين شركت سرمايه‌گذاري فعاليت خود را آغاز كند.
 
اين اتفاق در حالي است كه به نظر مي‌رسد، اين فرد از زمان حضورش در اين مجموعه در اسفند ماه سال 95 تاكنون نتوانسته صلاحيت حرفه‌اي خود بر اساس قوانين جاري را براي مديريت اين مجموعه از سازمان بورس اوراق بهادار اخذ كند. صلاحيتي كه شامل تأييدات علمي و اخذ سوء پيشينه كيفري است.
 
در همين حال گفتني است كه وي از 21 اسفند ماه سال گذشته تاكنون به عنوان مديرعامل اين مجموعه فعاليت و اسناد و اوراق اين نهاد اقتصادي را امضا مي‌كند. نكته جالب آنجاست كه با مراجعه به سايت روزنامه رسمي كشور، آخرين تغييرات اين شركت مربوط به 20 آذر ماه سال 95 بوده و در اين مدت آگهي تغييرات مديريت اين مجموعه در روزنامه رسمي به ثبت نرسيده است كه همين موضوع مويد رد صلاحيت اين فرد توسط سازمان بورس اوراق بهادار است.

اما اين تنها تخلف اين مجموعه وابسته به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيست، چراكه اين نماينده سابق مجلس در طول مدت حضور خود در اين سمت، انتصابات سوال بر انگيزي را داشته است.  وي كمتر از يك ماه پس از حضور خود در اين سمت، داماد يكي از نمايندگان فعلي مجلس را به عنوان معاون مالي، پشتيباني و توسعه سرمايه انساني اين مجموعه با حقوق 16 ميليون تومان منصوب كرده است. فردي كه پيش از اين تنها سابقه مديريتي در يكي از زير مجموعه‌هاي همين شركت را داشته و پيش از آن هيچ سابقه مديريتي در پرونده خود نداشته است. اتفاقي كه بار ديگر به پروژه ژن خوب دامن خواهد زد.

اما جداي از موضوع ژن خوب كه عاملي براي تصدي اين سمت توسط داماد نماينده مجلس است، وي در طول هفت ماه حضور خود در اين مجموعه به عنوان معاون، پول‌هاي كلاني را تصاحب كرده است.  بر اساس اسناد موجود در دفتر روزنامه جوان، اين داماد خوشبخت در طول اين مدت، با ضمانت شركت مبلغ 30 ميليون تومان وام قرض‌الحسنه و ماه بعد بار ديگر مبلغ 90 ميليون تومان ديگر وام قرض الحسنه از يكي از بانك‌هاي طرف قرار داد اين مجموعه اقتصادي دريافت كرده است. نكته مهم آنجاست كه معرفي‌نامه دريافت هر دو وام توسط يكي از زير مجموعه‌هاي اين معاون به امضا رسيده است.

حال اين پايان ماجرا نيست، چراكه اين داماد داراي ژن خوب در يك رويه غيرقانوني بيش از 73 ميليون تومان به عنوان پاداش سال مالي منتهي به 29/12/95 از اين شركت دريافت كرده است. اتفاقي كه با تأييد مديرعامل و اعضاي هيئت مديره صورت گرفته و نكته اصلي آن اينجاست كه وي براي سالي پاداش دريافت كرده كه به هيچ عنوان در اين شركت حضور نداشته است. چراكه براساس حكم كارگزيني سال ورود ايشان به اين مجموعه اقتصادي فروردين 96 است. گفتني است، اسناد ديگري در خصوص حشر و نشر مديران اين مجموعه با يكي از متهمان به فساد اقتصادي كه اخيراً دستگير شده است، نيز در اختيار است كه در صورت لزوم در آينده منتشر خواهد شد.  تمامي آنچه گفته شد، تنها گوشه‌اي كوچك از تخلفات مالي صورت گرفته در اين مجموعه اقتصادي با هدف شفاف‌سازي است و تمامي اسناد آن نيز در مجموعه روزنامه جوان موجود است.
کد مطلب : ۱۳۴۱۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.