۰

تمجید رسانه‌های معتبر اسپانیا از شاگردان چمنیان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
به گزارش عصر تعادل، تیم نوجوانان ایران امروز (یکشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر 17 سال هند، در حالی به مصاف اسپانیا می‌رود که هر 4 بازی قبلی خود را برده است. آمار خوب شاگردان عباس چمنیان سبب شده است که رسانه‌های اسپانیایی کار نوجوانان این کشور برای غلبه بر نوجوانان ایرانی را مأموریتی سخت برای شاگردان «سانتی دِنیا» قلمداد کنند.

نشریه آس یکی از آنهاست که در خصوص این بازی به سانتی و پسرانش هشدار داده و در گزارش خود با عنوان «ایران شگفتی‌ساز تهدیدی برای اسپانیا» نوشته است: اسپانیا امروز یک چالش بزرگ در پیش دارد. صعود به نیمه نهایی جام جهانی زیر 17 سال که تنها رده‌ در میان تیم‌های پایه فوتبال اسپانیا است که تا کنون موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی نشده است. حریف اما می‌تواند تیمی فریبنده باشد. داستان نوجوانان ایران در این دوره از رقابت‌ها به هیچ سیندرلای رقابت‌ها نیست (اشاره به شخص یا چیزی که در حد لیاقتش و عملکردش، مورد توجه و تمجید قرار نگرفته است). ایران  پدیده بزرگ این دوره جام جهانی بوده است و یکی از آن رقبایی است که هیچ تیمی نمی‌خواهد در یک بازی مرگ و زندگی با آن روبه‌رو شود. ایرانی‌ها 4 بازی‌ خود در این رقابت‌ها را برده‌اند آن هم 12 گل زده (به طور متوسط 3 گل در هر بازی) و تنها دو گل خورده. در مرحله گروهی آنها آلمان را با تحمیل شکست 4 بر صفر در هم کوبیدند و تنها 10 دقیقه از بازی‌شان برابر مکزیک در مرحله یک هشتم نهایی گذشته بود که 2 گل پیش افتاده بودند.

بیشتر بخوانید: دوئل نوجوانان ایران با بازیکنان رئال و بارسلونا

آس در ادامه تمجیدش از شاگردان چمنیان نوشته است: نوجوان ایران یک قابلیت مهم دارند و آن توانایی فیزیکی بالای آنهاست، ضمن اینکه آنها به شرایط جوی محل برگزاری رقابت‌ها آشناتر هستند. انتظار می‌رود که دمای هوا هنگام برگزاری مسابقه به 30 درجه برسد و میزان رطوبت هوا هم 75 درصد باشد. پیش‌بینی بارش باران هم شده است که اگر این اتفاق رخ دهد به نفع نوجوان اسپانیا است چون آنها را از گرمازدگی نجات می‌دهد و شرایط زمین را مساعد بازی آنها می‌کند.
 
 تمجید رسانه‌های معتبر اسپانیا از شاگردان چمنیان
 
 
سانتی، سرمربی نوجوانان اسپانیا برای این بازی ترکیب اصلی که در بازی قبلی برابر فرانسه استفاده کرد را دوباره به میدان خواهد فرستاد، البته با اصلاحات تاکتیکی جزئی. گلابرت و سرخیو گومس، مدام جایشان را در تیم عوض خواهند کرد تا نظم دفاعی ایران را از بین ببرند. علاوه بر این «لاروخیتا» می‌تواند به تداوم نمایش‌های در اوج فران تورس، امیدوار باشد.  

در همین حال مارکا دیگر نشریه چاپ مادرید هم با تأیید ارزیابی آس درباره اینکه شاگردان عباس چمنیان شاید آن‌طور که باید و شاید به اندازه عملکرد و نتایج‌شان در این دوره از رقابت‌ها مورد توجه و تحسین واقع نشده‌اند، در گزارشی با عنوان «تله‌‌ای در راه» نوشته است: ایران تیمی است که اسپانیا را از اولین حضورش در نیمه نهایی جام جهانی زیر 17 سال از 12 نوامبر سال 2009 جدا کرده است. نماینده آسیا بازی‌هایی ارائه کرده فراتر از نام این تیم بوده است. این تیم بدون شک پدیده‌ جام بوده است اما نباید آن را سیندرلای تورنمنت دانست و این همان موضوعی که فران تورس، هافبک هجومی لاروخیتا و یکی از بهترین بازیکنان تورنمنت هم به آن اذعان دارد. او می‌گوید: ایران تیمی منظم از نظر عملکرد دفاعی، قوی از نظر جسمانی و بسیار سرعتی است. می‌دانیم که آنها تیمی هستند که موقعیت‌های گلزنی زیادی خلق می‌کنند اما ما هم به توانایی‌های خودمان ایمان داریم و می‌خواهیم بازی خودمان را به نمایش بگذاریم.»
 
 تمجید رسانه‌های معتبر اسپانیا از شاگردان چمنیان
 
 
نوجوان ایران و اسپانیا از ساعت 15 به وقت تهران به مصاف هم می‌روند.
کد مطلب : ۱۳۴۱۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.