۰

برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت نیرو

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۷
به گزارش عصرتعادل،اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه 30 مهر) کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم برنامه‌های خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کرد.
وی افزود: وزیر علوم در این جلسه بر اجرای قوانین بالا دستی و همچنین اجرای قوانین مصوب تاکید کرد.
 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: غلامی در این جلسه بر حضور علمی در مجامع علمی جهانی و همچنین بر تعاملات بین‌المللی دانشگاهی تاکید داشت.


سلیمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه مراکز آموزش عالی باید توسعه کمی و کیفی داشته باشند، گفت: برنامه‌هایی برای اشتغال دانش‌آموختگان دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به بخش دیگری از این جلسه، گفت: غلامی با تاکید بر اینکه تشکیل کارگروه تخصصی برای تعامل بین دانشگاه و مراکز صنعتی در برنامه‌های وی گنجانده شده، گفت: هدف از تشکیل این کارگروه، تعامل هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه است.

سلیمی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان نیز سوالات خود را درباره کرسی‌های آزاداندیشی، تشکل‌های دانشجویی و همچنین بحث توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها مطرح کردند که وزیر پیشنهادی توضیحاتی ارائه داد.


سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس به بخش دیگری از این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه همچنین طرح 47 ماده‌ای دهیاری‌ها نیز بررسی شد که نمایندگان با این طرح موافقت نکردند.

نماینده مردم سمیرم درباره عدم موافقت اعضای کمیسیون با این طرح گفت: مغایرت طرح با اصل 75 قانون اساسی و تدوین لایحه 18 ماده‌ای دهیاری‌ها از سوی دولت که به زودی به مجلس ارائه خواهد شد از جمله دلایل عدم موافقت نمایندگان با طرح مذکور بود.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۳۴۲۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.