۰

امنیت «اسنپ» بیشتر می‌شود +جزییات

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴
به گزارش عصرتعادل،پس از گذشت دو هفته از اعمال تغییراتی در ساز و کار جذب هم‌راهان (رانندگان) اسنپ، این سامانه از اتمام فاز اول فرآیند بهبود خود خبر داده است. بنابراین بازاریابان میدانی اسنپ بار دیگر فعالیت خود را از سر می‌گیرند. این بازاریابان تا اطلاع ثانوی به صورت محدود در نزدیکی دفاتر سیار اسنپ در نقاط مختلف شهرها مستقر می‌شوند، تا افراد متقاضی را راهنمایی و در صورت تمایل به ثبت‌ نام به دفاتر سیار اسنپ هدایت کنند.
طبق تازه‌ترین اظهار نظر شهرام شاهکار، مدیر اجرایی اسنپ، این سامانه در نظر دارد به امن‌ترین سرویس هوشمند حمل‌و‌نقل در ایران تبدیل شود. اسنپ در راستای تحقق این امر تغییر و توسعه‌ای اساسی را پشت سر گذاشته است. تغییرات اخیر اسنپ، این سامانه را تا حد چشمگیری در بحث امنیت سرویس‌هایش از سایر سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در ایران متمایز می‌سازد.
نگاهی به تحولات تازه اسنپ در مسیر ایمن‌سازی
- تغییرات اسنپ در نحوه ثبت‌نام هم‌راهان
همانطور که وعده داده شده بود، از این پس، تایید هویت هم‌راهان اسنپ از سوی سه ناظر و کارشناس با تجربه و متخصص اسنپ به طور مجزا صورت می‌گیرد، که مراحل آن به شرح ذیل است.
)     پیش ثبت نام: طی دو هفته گذشته مرحله پیش ثبت نام آنلاین و کنترل اولیه به فرآیند جذب هم‌راهان اسنپ اضافه شده است. بنابراین افراد متقاضی پیوستن به سامانه اسنپ ملزم به ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن هم‌راهان و درج اطلاعات هویتی خود در این نرم‌افزار هستند. از این پس بازاریابان میدانی اسنپ متقاضیان را در جریان نحوه دانلود اپلیکیشن و پر کردم فرم آنلاین پیش ثبت‌نام قرار می‌دهند و جهت انجام مراحل بعدی به دفاتر سیار اسنپ در سطح شهرها هدایت می‌کنند.
)     کنترل و تطبیق مدارک: پس از پر کردن فرم پیش‌ثبت نام، کارشناسان بازاریابی اصل مدارک ثبت‌نامی را بررسی می‌کنند و تطبیق می‌دهند. در این مرحله ابتدا مدارک شناسایی مراجعه‌کننده کنترل می‌شود، و پس از تطبیق عکس گواهی‌نامه با چهره فرد نوبت به تطبیق مدارک وسیله نقلیه با خودرو می‌رسد. در پایان بررسی‌های لازم یک عکس پرسنلی از فرد متقاضی گرفته می‌شود و ثبت نام ابتدایی صورت می‌گیرد. در این مرحله اپلیکیشن هم‌راه (راننده) فعال نمی‌شود و  مدارک جمع‌آوری شده برای کنترل نهایی به دفاتر اصلی اسنپ ارجاع داده می‌شود. لازم به ذکر است، طی دو هفته گذشته، هم‌راهان سابق ناوگان اسنپ همگی مجهز به عکس پرسنلی مورد تایید این سامانه شده‌اند.
)     احراز هویت نهایی: در مرحله سوم واحد احراز هویت حاضر در دفاتر اسنپ مراحل طی شده از سوی بازاریابان میدانی و کارشناسان بازاریابی اسنپ را برای بار سوم با دقت اعتبارسنجی می‌کنند. تا زمانی که مراحل کامل احراز هویت راننده صورت نگیرد ثبت نام تکمیل نمی‌شود و اجازه خدمات‌رسانی داده نخواهد شد.
- تغییرات اسنپ در نحوه گزینش بازاریابان میدانی
اسنپ در تحولات اخیر این سامانه گروه بازاریابان میدانی خود را مورد گزینش مجدد قرار داده است. بازاریابان میدانی اسنپ پس از پشت سر گذاشتن مرحله گزینش اولیه، یک دوره آموزشی یک‌هفته‌ای را پشت سر گذاشتند و در پایان دوره به آنها گواهینامه تایید صلاحیت اهدا شده است. به این ترتیب فعالیت بازاریابان میدانی اسنپ بار دیگر در سطح شهرها از سر گرفته می‌شود.

- تغییرات اپلیکیشن هم‌راهان و مسافران اسنپ جهت ایمن‌سازی
سیستم احراز هویت تصویری هم‌راهان
اسنپ راه‌حلی اندیشیده است که اگر به هر دلیلی گوشی هوشمند هم‌راه (راننده) در اختیار شخصی غیر قرار گرفت بتواند مانع فعالیت شخص شود. سیستم جدید احراز هویت هم‌راهان اسنپ قادر به تشخیص چهره هم‌راه مورد تایید این سامانه است. ثبت عکس پرسنلی از هفته گذشته در فرآیند ثبت‌نام‌ هم‌راهان جدید اسنپ اجباری شده است و عکس کلیه هم‌راهان جدید و سابق اسنپ یک به یک با مدارک شناسایی آنها تطبیق داده می‌شود. اسنپ از امکان یکتا بودن جزئیات چهره بهره برده و در نسخه جدید اپلیکیشن هم‌راهان، آنها را -به صورت انتخابی- ملزم می‌کند که پیش از هر بار آنلاین شدن یک سلفی از خودشان بگیرند. این سلفی به صورت خودکار با تصویر اصلی‌ای که از هم‌راه موجود است تطبیق داده می‌شود.
 سیستم اعلام وضعیت اضطراری برای هم‌راه (راننده)
اسنپ هم‌راهان را به عنوان بازوهای اجرایی خود در نظر می‌گیرد و برای تامین امنیت آنها در سفر گزینه SOS را در نظر گرفته است. سیستم اعلام وضعیت اضطراری برای هم‌راه در نسخه جدید نرم‌افزار اسنپ منتشر خواهد شد. این سیستم گزینه‌ای در اختیار هم‌راه قرار می‌دهد که در صورت بروز موارد اضطراری بتواند به پشتیبانی اعلام وضعیت کند. در صورت اعلام وضعیت اضطراری از سوی هم‌راه، بخش پشتیبانی اسنپ به سرعت اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.
امکانات فوق در ماه‌های آینده با انتشار نسخه جدید نرم‌افزار هم‌راهان اسنپ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
پنهان‌سازی شماره تلفن مسافران
در نسخه جدید نرم‌افزار مسافران اسنپ، نیز امکانی به بخش تنظیمات برنامه اضافه خواهد شد. مسافران با استفاده از این امکان تازه می‌توانند شماره تلفن همراه خود را از معرض دید هم‌راهان پنهان کنند.
برای پنهان‌سازی شماره تلفن مسافر دو راهکار اندیشیده شده است:
-استفاده از پیام‌های نوشتاری به جای مکالمه صوتی: پیام‌های کوتاهی همچون: «شما اسنپ خواستید؟»، «آدرستون کجاست؟»، «شما کی می‌رسید اینجا؟»، «امکانش هست لغو کنید؟»، «۵ دقیقه دیگه می‌رسم؟» و ... برای این بخش در نظر گرفته شده است.
-تماس امن اسنپی: گزینه جدیدی با نام «تماس امن اسنپی» به نرم‌افزار اسنپ اضافه خواهد شد. با این گزینه مسافران و هم‌راهان روی شبکه اینترنت با یکدیگر تماس صوتی برقرار می‌کنند و شماره تلفن مسافر از دید هم‌راه محفوظ می‌ماند.
امکانات فوق در ماه‌های آینده با انتشار نسخه جدید نرم‌افزار اسنپ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
کد مطلب : ۱۳۴۳۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.