۰

طرح مجلس برای ارتقا امنیت خانه ملت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸
به گزارش عصر تعادل، مجلس شورای اسلامی به منظور افزایش امنیت خانه ملت، طرح دیوار کشی در اطراف مجلس را به اجرا درآورد که در هفته گذشته با اعتراض اعضای شورا شهر و کارشناسان میراث فرهنگی مواجه شد.

بر اساس این طرح دیواری به ارتفاع یک متر در اطراف مجلس کشیده می‌شد که نمای میدان بهارستان و بناهای تاریخی اطراف آن را تحت تاثیر قرار می‌داد.

سرانجام در روز چهارشنبه با پیگیری سازمان میراث فرهنگی این طرح متوقف شد. به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی؛ قرار بر این شد مجلس طرح خود را به سازمان میراث فرهنگی ارائه دهد تا در شورای فنی استان در روز دوشنبه بررسی شود.

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ریاست محترم مجلس و هیئت رئیسه مجلس به منظور حفظ امنیت مردم و نمایندگان مجلس باید تمهیداتی را بیندیشد؛ اما این تمهیدات باید به گونه‌ای باشد که برای مردم مشکلی ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از اول انقلاب تا به امروز دشمنان زیادی داشته است افزود: مجلس خانه ملت است و نمایندگان مجلس باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند، اما در عین حال حفظ  شأن و جایگاه مجلس و همچنین امنیت نمایندگان و پرسنل مجلس و مردمی که در مجلس حضور می‌یابند؛ باید در نظر گرفته شود.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به بحث دفاتر نمایندگان که در حال تکمیل و قرار بر این است که پس از بهره‌برداری به مجلس اضافه شود؛ بحث دیوارکشی باید در آینده‌ای نه چندان دور انجام شود و اگر تمهیداتش از امروز اندیشه شود بهتر است.
کد مطلب : ۱۳۴۳۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.