۰

جراحی سرطان روده با عینک واقعیت افزوده

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
به گزارش عصر تعادل، جراحانی از کشورهای مختلف جهان، برای اولین بار به منظور همکاری برای انجام جراحی سرطان روده از عینک های واقعیت افزوده استفاده کردند.
 
 برای اولین بار؛جراحی سرطان روده با عینک واقعیت افزوده انجام شد

به نقل از اسین ایج، دنیای پزشکی معمولا در زمینه استفاده از فناوری های نوظهور پیشتاز بوده و تعدادی جراح از عینک های هولولنز ساخت مایکروسافت که مجهز به فناوری واقعیت افزوده است برای انجام یک جراحی حساس و پیچیده استفاده کرده اند.

با استفاده از این عینک جراحانی در کشورهای انگلیس، آمریکا و هند با یکدیگر در ارتباط بوده و داده های مربوط به جراحی را به طور سه بعدی و آنی با یکدیگر به اشتراک گذاردند. استفاده از این روش جراحی به علت سهولت انتقال اطلاعات می تواند کاربردهای آموزشی و تحقیقاتی نیز داشته باشد.

جراحان به همین شیوه توانستند در حین انجام جراحی به سوابق و پرونده بیمار نیز دسترسی یابند و در حین این کار برای هم یادداشت بفرستند یا با یکدیگر بحث کنند. هولولنز موجب شد تا این جراحان خود را به طور سه بعدی در کنار یکدیگر حس کنند و پیش بینی می شود این شیوه در آینده برای انجام جراحی های دشوارتری نیز به کار گرفته شود.

پزشکان با استفاده از این فناوری می توانند مشکلات خود را با دقت و شفافیت بیشتری برطرف کنند و از آن برای تشخیص انواع سرطان و انتخاب بهترین روش های درمان بهره بگیرند.
کد مطلب : ۱۳۴۵۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.