۰

چرا هواداران پرسپولیس نگران هستند؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹
به گزارش عصر تعادل، از آخرین برد پرسپولیس در شھرآورد 18 ماه می‌گذرد. ھمان روزی که رقیب سنتی را 2-4 شکست داد و حتی می‌توانست به برد بزرگتری برسد. پس لرزه‌ھای آن شکست به قدری شدید بود که نیمکت مظلومی را واژگون کرد.

استقلال در بازی حیثیتی فصل بسیار پریشان بود و عملکرد این مربی دیگر جای دفاع نداشت. سیل اعتراضات ھواداران مظلومی را برد و نیمکت آبی به منصوریان رسید. این مربی جوان ھم تنھا توانست کمی بیش از یک فصل دوام بیاورد. منصوریان ھرچند در شھرآورد نتایج خوبی گرفت (تساوی بدون گل در بازی رفت و برد 2-3 در بازی برگشت) در لیگ ھفدھم شروع فاجعهباری داشت و مجبور به رفتن شد.

پرسپولیس در مقایسه با استقلال فعلی جزیره ثبات است. از آن برد پرگل تا امروز ھمچنان برانکو روی نیمکت است و شاکله تیم ھم تغییر زیادی نداشته. اگر ھمین ثبات را ملاک بگیریم، پرسپولیس باید در شرایط خیلی بھتری باشد، بخصوص که رقیب در ھمین زمان نسبتا کوتاه سومین سرمربی را تجربه می‌کند، آن ھم کسی که کمتر از یک ماه است به فوتبال ایران آمده و تنھا دو بازی روی نیمکت نشسته. با این حال ھواداران پرسپولیس نسبت به برتری در بازی امروز خیلی خوشبین نیستند. این ناامیدی از کجا آمده؟

درباره استقلال با قاطعیت می‌توان گفت که در این 18 ماه پیشرفت زیادی نداشته. منصوریان وعده داد تیم جدیدی بسازد و ساخت - ھرچند به لطف محرومیت فیفا - ولی در شروع فصل خودش با کلنگ به جان تیم افتاد و آن را خراب کرد. پرسپولیس ھم اما افت غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کند و ھمین ھوادارانش را دچار تردید کرده. تیمی که فصل گذشته با اقتدار قھرمان شد و به نیمه نھایی لیگ قھرمانان رسید، ھنوز نتوانسته از شوک باخت سنگین به الھلال خارج شود. پرسپولیس برای رسیدن به قله آسیا توان زیادی صرف کرد و این روزھا تاوانش را می‌دھد. انگیزه بازیکنان کم شده و مھمتر از آن مھره‌ھای کلیدی برانکو غایب یا ناآماده‌اند. طارمی، آقای گل دو فصل اخیر محروم است. مسلمان، پاسور تیم افت کرده و برانکو در ھفته‌ھای اخیر او را بین دو نیمه تعویض کرده یا مثل بازی با نفت حتی از فھرست 18 نفره خط زده. احمدزاده، دیگر ھافبک خلاق تیم مصدوم است. کامیابی‌نیا که مدعی بازی در ترکیب اصلی تیم ملی بود، این روزھا حتی بابت حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس ھم مطمئن نیست. شجاع که شروعی رویایی در پرسپولیس داشت، حالا از نگاه ھواداران مدافع نامطمئنی است و بالاخره بیرانوند در این ھفته ھا گل‌ھای بدی می‌خورد.

پرسپولیس در 6 بازی آخر تنھا دو برد داشته که مقابل استقلال خوزستان و نفت بوده، ولی در ھیچ کدام از بازی‌ھای سخت‌تر از جمله مقابل سپاھان یا پیکان نتوانسته به سه امتیاز برسد. از تیم سرحالی که 18 ماه قبل استقلال را مقتدرانه برد یا تیمی که فصل گذشته قھرمان لیگ شد، خبری نیست و پرسپولیس وارد بحرانی شده که معلوم نیست چه زمانی می‌تواند از آن خارج شود. در این وضعیت پیش بینی پرسپولیس به عنوان برنده این بازی کار سختی است، حتی اگر استقلال با شفر در اول راه باشد و مشکل گلزنی‌اش پابرجا.
کد مطلب : ۱۳۴۵۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.