۰

نوار شمالی کشور 10 درجه سردتر می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸
به گزارش عصرتعادل،امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: جریانات بارشی که اواخر وقت روز گذشته وارد کشورمان شده و گذر موج بارشی از شمال غرب کشور موجب می‌شود تا در ساعات پایانی امروز و فردا بخشهایی از استانهای ساحلی دریای خزر، آذربایجانها و اردبیل با افزایش ابر و بارش باران مواجه شوند.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه نیز بادهای شدید موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز دوشنبه نیز رشد ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز به‌وجود می‌آید.

به گفته نقشینه، طی 48 ساعت آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در این مناطق کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره وزش باد شدید در برخی نقاط شمال و شمال غرب کشور اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه و به‌ویژه طی روز دوشنبه وزش باد بسیار شدید به همراه گرد و خاک  استانهای آذربایجانها، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام و کرمانشاه را در برمی‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما بین پنج تا 10 درجه در بخشهایی از نوار شمالی کشور و استانهای گیلان و مازندران ایجاد شود.

نقشینه، اهواز با 37 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با یک درجه زیر صفر را خنک‌ترین منطقه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 29 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد کاهش دو درجه‌ای آن خواهیم بود.
کد مطلب : ۱۳۴۸۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.