۰

پیش بینی افزایش قیمت نفت در سال 2018

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
به گزارش عصرتعادل، یک پایگاه خبری بر اساس پیش بینی تحلیلگران بین المللی از افزایش بیش از انتظار قیمت های نفت در سال آینده( 2018) خبر داد.
 
 چند ماه پیش بود که تحلیلگران و بانک های سرمایه گذاری سطح مورد انتظار قیمت های نفت را کاهش دادند، زیرا توافق کاهش تولید سازمان کشوهای صادرکننده نفت (اوپک)، مازاد عرضه نفت در بازارها را کمتر از آنچه انتظار می رفت، از بین برد و افزایش تولید نفت شیل آمریکا نیز جلوی بالا رفتن قیمت های نفت را گرفته بود.
 
 
اما در پایان تابستان امسال وقتی اوپک و آژانس بین المللی انرژی از رشد بیش از انتظار تقاضای نفت و تشدید افت سطح موجودی انبارهای نفت در آمریکا خبر دادند، رفتار بازارها شروع به تغییر کرد.
 
 
اویل پرایس ادامه داد: با توجه به اینکه برخی اعضای اوپک از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 در نشست ماه 30 نوامبر (9 آذر) حمایت کرده اند، محدودیت احتمالی عرضه نفت در سال 2018 به دلیل توافق اوپک و غیراوپک، احتمال رشد چشمگیر تقاضای نفت در سال آینده و نگرانی از محدودیت منابع عرضه به دلیل افت سرمایه گذاری های جدید در سال های اخیر به دنبال سقوط قیمت های نفت در سال 2014 موجب شده است، برخی تحلیلگران هشدار دهند که بازار نفت ممکن است در سال 2018 با کمبود عرضه مواجه شود.
 
 
به علاوه برخی بانک های سرمایه گذاری انتظار دارند تولید نفت شیل آمریکا در سال 2018 کمتر از پیش بینی قبلی افزایش یابد که این اتفاق نیز می تواند به افزایش قیمت نفت در سال میلادی آینده کمک کند.
 
 
بنا به اعلام این پایگاه خبری، تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جفریز* آمریکا پیش بینی کرده اند، در سال 2018 متوسط قیمت نفت خام غرب تگزاس این کشور به 55 دلار و متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال به 58 دلار در هر بشکه خواهد رسید.
 
 
بانک یاد شده همچنین هشدار داد، ممکن است نرخ رشد تولید نفت خام آمریکا در سال آینده کمتر از انچه انتظار می رود، باشد.
 
 
بانک جهانی بیست و دوم اکتبر (30 مهر) پیش بینی کرد متوسط قیمت نفت در سال 2017 به 55 دلار در هر بشکه می رسد. این بانک در ژوئن (خرداد-تیر) گذشته متوسط قیمت جهانی نفت را 53 دلار در هر بشکه پیش بینی کرده بود.
 
 
به گزارش ایرنا، اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
 
 
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
 
 
14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
 
 
ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.
 
 
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
 
 
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
 
 
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد امسال این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای 9 ماه دیگر موافقت کردند.
کد مطلب : ۱۳۴۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.