۰

بارش باران در 14 استان کشور

تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۳
به گزارش عصر تعادل، امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده و بخش‌های غربی، شمالی و مرکزی را در برگرفته تا روز یکشنبه باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه دستاورد این موج بارشی کاهش دمای نسبی و بارش باران در کشور بوده است، تصریح کرد: امروز و فردا نیز به ترتیب گیلان، مازندران، گلستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجانها، قزوین، البرز، تهران، زنجان و رفته رفته خوزستان، ایلام و لرستان با بارش باران و باد شدید مواجه می‌شوند.

 این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: این سامانه از اواخر روز شنبه تضعیف شده و روز یکشنبه بارش‌ها فقط در سواحل غربی دریای خزر، غرب کشور و مناطقی از شمال غرب رخ خواهد داد و دما در کشور به‌طور نسبی رفته رفته افزایش پیدا خواهد کرد.

نقشینه با بیان اینکه پدیده گرد وغبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استانهای غربی و جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور طی روزهای جمعه و شنبه ادامه خواهد داشت، گفت: این گردوغبار از روی کشور عراق وارد کشورمان شده و تا عصر شنبه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در ساعتهای آتی استانهای اراک، قم، ایلام، بوشهر، خوزستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز، قزوین و نواحی مرزی با گردوغبار مواجه می‌شوند و از عصر روز شنبه به ندرت وضعیت کیفیت هوا بهبود می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ناسالم بودن کیفیت هوای تهران به دلیل گرد وغبار خبرداد و گفت: بهتر است طی 24 ساعت آینده گروه‌های حساس از تردد در شهر خودداری کنند تا وضعیت هوا بهتر شود.

نقشینه اظهار کرد: گردوغبار در ساعتهای آتی در نقاط مختلف ذکر شده ادامه می‌یابد و رفته  رفته رقیق تر می‌شود؛ طی سه روز آتی وزش باد و غبار نیز در عراق وجود خواهد داشت و شهرهای مرزی نیز تا حدودی متاثیر خواهند شد؛ بهتر است زائران نیز در این شرایط از ماسک وعینک در چنین مواقعی بهره بگیرند.
کد مطلب : ۱۳۵۳۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.