۰

معرفی مقصران واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۵
به گزارش عصر تعادل، پلیس راه مازندران راننده ، مالک اتوبوس و مدیر مرکز معاینه فنی را مقصران سه گانه در واژگونی اتوبوس محور سواد کوه معرفی کرد.

یک دستگاه اتوبوس مسیر تهران - گنبد شامگاه یکشنبه در محور سوادکوه درمنطقه ' دو گل ' و تونل دوم به دره سقوط کرد که در نتیتجه آن 13 نفر از سرنشینان آن کشته و 25 نفر نیز زخمی شدند.

رئیس پلیس راه مازندران سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که مقصران ، سه نفر شناخته شده‌اند که هر سه سهم مساوی در بروز این حادثه تلخ دارند ، توضیح داد : مقصر اول ، راننده اتوبوس است که وسیله نقلیه عمومی را با وجود نقص فنی به دلیل بی مبالاتی به حرکت در آورد.

سرهنگ قدمی گفت : مقصر دوم مالک اتوبوس است که از قطعات غیرفابریک در تعمیر سیستم ترمز اتوبوس استفاده شده و نظارتی بر تعمیر وسیله نقلیه نداشته است .

او افزود : مقصر سوم هم مدیر مرکز معاینه فنی است که نظارت دقیق بر روند سلامت سنجی خودروی عمومی نداشت و بدون این که سلامت دقیق سیستم ترمز احراز کند ، گواهی معاینه فنی صادر کرده است.

رئیس پلیس مازندران گفت که با تشکیل تیم کارشناسی فنی و با به کار گیری یک نفر مکانیک خبره از شرکت ' ولوو ' مشخص شد که اتوبوس با قطعات غیر اصلی تعمیر شده و قطعه به کار رفته در آن مربوط به خودروهای باری بوده است.

وی افزود : با بررسی ها مشخص شده است که 2 هفته پیش این خودرو معاینه فنی دریافت کرد در حالی که دچار اشکال اساسی بود.

قدمی گفت : امروز کروکی تصادف و گزارش‌های کارشناسی تهیه و برای دادگاه ارسال شده است .

وی هشدار داد : پلیس بدون تعارف و بر اساس قواعد تمام موارد را در این گزارش ذکر کرده است.
کد مطلب : ۱۳۵۶۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.