۰

ژان بپتیست اندرا برنده ​جایزه اولین رمان فرانسه شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
به گزارش عصرتعادل، ژان بپتیست اندرا ۳۰ ساله با رمان «ملکه من» برنده جایزه اولین رمان فرانسه شد. جایزه اولین رمان خارجی نیز به کاتارینا وینکلر برای رمان «جواهرات آبی» رسید.
 
 
به نقل از لیورابدو، جایزه ادبی اولین رمان، که از دیگر جوایز مهم پاییز ادبی فرانسه است به رمان «ملکه من» اثر ژان بپتیست اندریا رسید.
 
 
بپتیست اندریا در «ملکه من»، داستان پسر ۱۲ ساله‌ حومه‌نشینی را روایت می‌کند. قهرمان داستان که نمی‌داند با زندگی‌اش چه کند، سرانجام در تابستان ۱۹۶۵ میلادی تصمیم می‌گیرد که دیگر به مدرسه نرفته و برای تبدیل شدن به یک مرد واقعی به ارتش ملحق می‌شود. پسر، همواره بین‌ پناه بردن به دوران کودکی و پذیرفتن بزرگسالی خود در جدال و نوسان است. «ملکه من» یک داستان احساسی، شاعرانه و زنجموره‌ای برای کودکی از دست رفته است.
 
 
هیات داوران «ملکه من» را این‌چنین توصیف کرده‌اند: «بپتیست اندرا ما را به میهمانی طبیعت دعوت می‌کند و به ما لذت تماشا و  بوییدن عطر و شنیدن هیاهوی آن را می‌بخشد.»
 
 
ژان بپتیست اندریا، فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس جوان فرانسوی است که در فهرست نامزدهای نهایی جایزه فمینا امسال نیز حضور دارد. جایزه اولین رمان خارجی نیز امسال به کاتارینا وینکلر برای رمان «جواهرات آبی» اهدا شد.
 
 
سال گذشته گائل فای با رمان «کشور کوچک» از انتشارات گراسه جایزه رمان اول فرانسه را از آن خود کرده بود.
 
 
جایزه ۳۰۰۰ یورویی اولین رمان (prix du premier roman)، جایزه‌ای ادبی در فرانسه است که به نویسنده‌هایی که میان ۱۸تا ۳۰ سال سن دارند و تاکنون اثری از آن‌ها منتشر نشده، اهدا می‌شود.
کد مطلب : ۱۳۵۷۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.