۰

شکست دور از انتظار جمهوریخواهان در کسب آرای حومه نشینان آمریکا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
شکست دور از انتظار جمهوریخواهان در کسب آرای حومه نشینان آمریکا
به گزارش عصر تعادل، پیروزیهای اخیر حزب دموکرات آمریکا در انتخابات پارلمانی و فرمانداری ایالات نیوجرسی و ویرجینیا نشان می دهد که جمهوریخواهان این کشور در حال از دست دادن پایگاههای مردمی خود در میان حومه نشینان هستند؛ مردمی که عدم محبوبیت دونالد ترامپ در میان آنها ممکن است در انتخابات کنگره ۲۰۱۸ به ضرر جمهوریخواهان تمام شود.
نتایج انتخابات روز سه شنبه به ویژه در ایالت ویرجینیا نشان داد که تمرکز ترامپ بر گروهی وفادار اما محدود از حامیان خود، وی را از کسب حمایت گسترده تر مردم آمریکا برای ریاست جمهوری یا حزب متبوعش بازداشت.
اکنون دموکراتها مسرور از این پیروزیها بر این باورند که در انتخابات کنگره در سال آینده احتمالاً کنترل مجلس نمایندگان و حتی شاید مجلس سنا را- که در حال حاضر در سیطره جمهوریخواهان است- بدست آورند.
برخی از جمهوریخواهان نیز پس از  عملکرد ضعیف نامزدهای حزب متبوعشان در کسب آرای رأی دهندگان مستقل، برخوردار از تحصیلات دانشگاهی، زنان و اقلیتها در مناطق حومه، با این نظر دموکراتها موافقند.
«جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به نتایج این انتخابات گفت که «چنانچه ما [جمهوریخواهان] هماهنگ با یکدیگر عمل نکنیم، شکست سختی خواهیم خورد».
شایان ذکر است که دموکراتها برای کنترل مجدد مجلس نمایندگان، نیازمند کسب ۲۴ کرسی در انتخابات سال آینده هستند. چنانچه این امر محقق شود، دستورکار سیاسی ترامپ به طور کامل منسوخ خواهد شد و دولت کنونی آمریکا نیز تحت بررسی و موشکافی دقیق تر قرار خواهد گرفت.
با توجه به عدم محبوبیت «کریس کریستی» فرماندار جمهوریخواه ایالت نیوجرسی، پیروزی «فیل مورفی» دموکرات در انتخابات فرمانداری این ایالت امری دور از انتظار نبود.
اما پیروزی «رالف نورثام» با اختلاف ۹ امتیاز بر «اِد گیلسپی» جمهوریخواه و کسب مقام فرمانداری در ایالت ویرجینیا بسیار بالاتر از حد انتظار بود.
ترامپ در اقدامی عجولانه برای فاصله گرفتن از عملکرد ضعیف گیلسپی در انتخابات فرمانداری، در یک پیام توئیتری نوشت که این نامزد جمهوریخواه «سخت تلاش کرد؛ اما آنچه را که مورد حمایت من است، نپذیرفت».
نتایج نظرسنجی انجام شده در حوزه های رأی گیری نشان می داد که بسیاری از رأی دهندگان در ایالت ویرجینیا تنها برای اعلام نارضایتی خود از عملکرد رئیس جمهور آمریکا به پای صندوقهای رأی رفتند.
کد مطلب : ۱۳۵۷۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.