۰

جابجایی 70 هزار زائر اربعین با قطار تا شلمچه

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۷
به گزارش عصر تعادل، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن از جابه جایی 70 هزار نفر به وسیله قطار ریل باس از ششم آبان تا امروز خبر داد.

سرهنگ داود عباس زاده امروز پنج شنبه (18 آبان ماه ) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: از ششم آبان انتقال و جابه جایی زوار تا مرز شلمچه توسط قطار ریل باس آغاز شده و روزانه به صورت رایگان 336 نفر صندلی در هر رام قطار به مرز شلمچه تردد می کنند که شمار افراد جا به جا شده تاکنون به حدود 70 هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: از قم و مشهد نیز قطارهایی هم به صورت مستقیم و هم به شکل ترکیبی به کربلا تردد کردند که شاهد ترکیبی از مسافران داخل کشور و اتباع سایر کشورهای همسایه در این مسیر بوده‌ایم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن کشور در ادامه بازدید خود به زیرساخت های فراهم شده در شلمچه برای حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: در پایانه مرزی شلمچه سکوی 40 متری و در مسیر خرمشهر به شلمچه چند توقفگاه وجود دارد که جابه‌جایی زوار از این مکان ها توسط قطار ریل باس صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تازه بودن داغ اباعبدالله پس از گذشت حدود 1400 سال در وجود شیعیان را رخدادی خاص خواند و افزود: حضور معنوی میلیون ها نفر تابلوی شگفتی ایجاد کرده که اگر راه های مواصلاتی و مرزها اجازه تردد عده ای بیشتر را می داد به طور حتم شمار جمعیت 20 میلیونی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین به 50 میلیون نفر هم می رسید.

سرهنگ عباس زاده با تقدیر از عاملان برگزاری شایسته مراسم اربعین همدلی را رمز ارائه خدمات شایسته دانست و از مسئولان خواستار همدلی بیشتر شد.  
کد مطلب : ۱۳۵۷۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.