۰

وقتی تعداد بازیگر از تماشاگر بیشتر است!

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
به گزارش عصر تعادل، فرهاد تجویدی که این روزها نمایش «من» را در تماشاخانه تازه تاسیس «شانو» به صحنه برده می‌گوید: تعداد تماشاگران از تعداد کسانی که وارد عرصه بازیگری شده‌اند کمتر شده و این وظیفه هنرمندان است که راه درست جذب مخاطب را پیدا کنند.
 
این کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای نمایش «من» و آموزش‌هایی که به بازیگران داده می‌شود، بیان کرد: در مملکت ما بازیگری امری خودجوش شده و بسیاری از مردم با هر سطحی از آگاهی و از هر صنفی فکر می‌کنند بازیگر هستند، به طوری که می‌بینیم تعداد بازیگرها خیلی زیاد شده و از آن سو تعداد تماشاگر کم شده است. در حالی که می‌گویند بازیگر و تماشاگر رکن اصلی تئاتر هستند باید توجه کرد در شرایطی هستیم که این توازن در حال به هم خوردن است.
 
وقتی تعداد بازیگر از تماشاگر بیشتر است! 
 

او افزود: این وظیفه هنرمندان است که مخاطب را درست جذب کنند و خودم تلاش می‌کنم بابت بی‌اخلاقی‌هایی که برای جذب مخاطب در تئاتر اتفاق می‌افتد در کارهایم به هنرجویان و بازیگرانم آموزش دهم چون در جاهای دیگر همیشه دغدغه پر شدن سالن وجود دارد ولی در آثار خودم لااقل می‌توانم مسئله آموزش را پیگیری کنم.

تجویدی درباره اجرای نمایش «من» هم توضیح داد: از چند روز قبل این نمایش را بار دیگر به صحنه برده‌ایم که این بار در تماشاخانه «شانو» و از ساعت 20 اجرا می‌شود و احتمال اجرای آن در دو نوبت هم هست. البته هیچ تبلیغی برای اجرای این نمایش نداریم و کار براساس تجربه‌ای که در این مدت در حین تمرین‌ها کسب شده توسط خود بچه‌های گروه تبلیغ و معرفی می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: قصد دارد نمایش دیگری را به زودی در سالن «شانو» به صحنه ببرد که احتمالا از بین «پینوکیو دروغ بگو» یا «بوق» خواهد بود.

 «من...» روایتی نمایشی از زندگی مردمان شهر و رفتار اجتماعی آن‌ها در برابر یکدیگر است که تضاد رفتاری اشخاص جامعه در چند تابلو نمایشی را نشان می‌دهد. شیوه اجرایی این نمایش تلفیقی و مدرن که مبتنی بر بدن و حرکت گروهی است با تصویرسازی هیجانی یک نوع وضعیت مطلوب انسانی را تجسم می‌کند. 
کد مطلب : ۱۳۵۸۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.