۰

خروج میلیاردها دلار سرمایه از عربستان

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲
به گزارش عصرتعادل،منابع خبری می‌گویند بعد از سرکوبگری‌های اخیر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان میلیاردرهای سعودی در حال خارج کردن سرمایه‌های خود از این کشور هستند.  
بیش از ۲۰۰ نفر که برخی از آنها شاهزاده‌های بلندپایه و تاجران ارشد سعودی هستند تا کنون تحت پوشش مبارزه با فساد در عربستان دستگیر شده‌اند.  
شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده همزمان با سرایت موج دستگیری‌ها به امارات و سایر کشورهای همجوار عربستان، ثروتمندان در حال نقد کردن سرمایه‌های خود در داخل این کشورها هستند.  
پیشتر گزارش شده که سرکوبگری‌های جدید بن‌سلمان ممکن است به ضبط ۸۰۰ هزار دلار دارایی و سرمایه در عربستان منجر شود. روزنامه انگلیسی مترو گزارش داده سرمایه‌داران ممکن است همین مقدار سرمایه را از عربستان خارج کنند.  
بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسائل آسیای غربی، اقدامات بن‌سلمان را تلاش او برای تحکیم پایه‌های قدرت و فراهم کردن مقدمات رسیدن به تاج و تخت پادشاهی می‌دانند.
در این دستگیری‌های غافلگیرانه که از روز شنبه آغاز شدند، تا کنون ۱۱ شاهزاده، همراه با ۳۸ مقام و تاجر ارشد بازداشت شده و به هتل‌های پنج ستاره در سراسر عربستان منتقل شده‌اند.  
داده‌های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد دستگیری به فروش چندین میلیارد دلار سرمایه در بازارهای بورس در سراسر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و لطمه به این بازارها شد.
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۱۳۵۹۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.