۰

کاهش شدید قیمت پروازهای عتبات

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
به گزارش عصرتعادل، در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری دوره زمانی پروازهای اربعین را تا ۲۳ آبان ماه اعلام کرده است، اما با توجه به کاهش شدید متقاضیان سفر به عتبات عالیات، برخی ایرلاین ها، بلیت های پرواز تهران ـ نجف ـ تهران برای روزهای ۲۱ تا ۲۵ آبان را به قیمت ۵۵۵ تا ۸۵۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

این در حالی است که بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه ای با نمایندگان شرکت های هواپیمایی مقرر شد حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از مسافران اخذ شود و نرخ بلیت یک طرفه نیز از تهران به نجف و بغداد یا از بغداد و نجف به تهران هم ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

با این حال در روزهای پنج شمبه و جمعه هفته گذشته همزمان با اوج سفرهای بازگشت از عتبات عالیات به ایران، بلیت پروازهای یک طرفه از مبدأ نجف به مقصد تهران به دلیل افزایش تقاضا و ایجاد بازار سیاه، تا حدود ۲ میلیون تومان هم رسیده بود.

گفتنی است کمترین نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت از تهران به نجف و بالعکس متعلق به شرکت هواپیمایی العراقیه است که با توجه به کم بودن نرخ هندلینگ برای العراقیه و همچنین اخذ حداقل قیمت بابت سوخت از هواپیماهای این ایرلاین دولتی عراقی در فرودگاه نجف، شرکت هواپیمایی العراقیه نیز توانسته قیمت پروازهای تهران ـ نجف را به حداقل برساند به همین دلیل بخش مهمی از پروازهای ایران به عتبات عالیات در روزهای بعد از اتمام مراسم اربعین را این شرکت هواپیمایی بر عهده دارد.


ضمن اینکه ایرلاین های ایرانی برای جا نماندن از میدان رقابت، نرخ بلیت مسیر دوطرفه تهران به نجف را به ۸۵۰ هزار تومان رسانده اند.

در حال حاضر حداقل قیمت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران به هواپیمایی العراقیه برای رفت در ساعت ۲۲ تاریخ ۲۳ و بازگشت در ساعت ۱۶ تاریخ ۲۵ آبان به قیمت ۵۵۵ هزار تومان تعلق دارد.

ضمن اینکه یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز برای همین مسیر در ساعت ۱۷:۱۵ روز ۲۳ آبان و بازگشت در ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۵ آبان نرخ بلیت ۵۸۵ هزار تومان را تعیین کرده است.

همچنین یکی دیگر از شرکت های قدیمی هواپیمایی ایرانی برای همین تاریخ در ساعت ۱۰:۵۵ از تهران به نجف و ساعت ۰۹:۰۰ از نجف به تهران، نرخ ۸۰۸ هزار تومان را در نظر گرفته است.
منبع: مهر
کد مطلب : ۱۳۵۹۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.