۰

ایران، بیشتر از چین دانشگاه دارد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹
به گزارش عصرتعادل،برات قبادیان در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که امروز در تبریز با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: تا به این باور نرسیم که کشور با علم و دانش پیشرفت می کند به جایی نخواهیم رسید؛ تا فناوری در صنعت و خلاقیت به کار گرفته نشود به جایی نمی رسیم.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز یک چیز شایسته تغییر است، گفت: باید بتوانیم روش های خود را برای پیشرفت تغییر دهیم.

قبادیان با بیان اینکه در دولت اول دکتر روحانی تلاش زیادی در این زمینه شده است که رابطه صنعت و دانشگاه به رابطه دوستانه ای تبدیل شود، اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه های زیادی بین وزارتخانه های علوم و صنعت منعقد شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اکنون مشکل را می دانیم. بنابراین باید با استفاده از جوانان نخبه و تحصیلکرده این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در ایران بیشتر از کشور چین دانشگاه تاسیس شده است؛ ایران با دارا بودن ۸۰ میلیون نفر جمعیت ۵ میلیون دانشجو دارد که ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر آنها در مقطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

قبادیان با اشاره به جلسه ای با حضور صنعتگران و دانشگاهیان در یکی از استانهای کشور تصریح کرد: در این جلسه دیدیم همه بخش های صنعتی آن استان مشکل دارند و تنها یک شرکت به سمت دانشگاه برای رفع مشکل خود رجوع کرده است.
کد مطلب : ۱۳۵۹۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.