۰

میراث نیما یوشیج ظرفیت جهانی شدن دارد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۳
به گزارش عصرتعادل به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران گفت: روستای یوش در سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار ملی ثبت ‌شده که شش اثر ثبتی و چهار اثر واجد ارزش تاریخی در این روستا وجود دارد.

او افزود: موزه نیما، از بناهای به جامانده از دوره قاجاریه بوده و به سال ۲۰۷ هجری قمری ازسوی جد پدری نیما، علی‌خان ناظم الایاله ساخته ‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: ابعاد و مقیاس خانه نیما گویای سطح اجتماعی و اقتصادی و خانواده اوست و عکس‌ها و تصاویر از لحظه‌ لحظه زندگی او، پیوندش با طبیعت پیرامون، ابزار و وسایل شخصی نیما، کتاب‌هایش، مجلات و یادداشت‌ها نیز سهمی در بازگویی آرای و عقاید اجتماعی و حتی سیاسی‌اش دارد.

او با تأکید بر اینکه زندگی و تفکرات نیما یوشیج دارای ابعاد پنهانی است که هنوز شناخته نشده است، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌طلبد پژوهشگران در این زمینه کارهای بیشتری را انجام دهند.  آثار نیما یوشیج، پدر سبک جدید شعر نو ظرفیت جهانی شدن دارد.

بزرگ‌نیا ادامه داد: گردشگران ادبی علاقه‌مند به زبان پارسی و فرهنگ و عرفان ایرانی‌اسلامی از سراسر جهان به یوش سفر و از خانه و موزه نیما دیدن می‌کنند.  همچنین تاکنون اشعار زیادی از نیما به زبان‌های روسی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی و ترکی ترجمه شده است.
کد مطلب : ۱۳۶۰۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.