۰

جزئیات سفر هیات 70 نفره اقتصادی اروپا به ایران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
جزئیات سفر هیات 70 نفره اقتصادی اروپا به ایران
به گزارش عصر تعادل، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگارسفیر هراز، با اشاره به سفر هیات 70 نفره اقتصادی اروپا به ایران، اظهار کرد: سفر هیات اقتصادی اروپا به ایران با هدف تاسیس دفتری در ایران است، بنابراین به نظر می‌رسد که قصد آنها از این سفرها ارائه خدمات اقتصادی یا سرمایه‌گذاری نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی‌ در نهایت با ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در کشور موافقت نمی‌کند، متذکر شد: در گذشته تجربیات متعددی از همکاری‌های اقتصادی و ارائه خدمات را داشتیم، کشور ژاپن قبل و تا حدودی بعد از انقلاب در زمینه برداشت برنج پر محصول خدمات خوبی به ایران ارائه کرد و کشورهای دیگر در زمینه اصلاح بذر و افزایش بهره‌وری اراضی، حفاظت از محیط زیست برنامه‌هایی داشتند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی‌ با اعلام اینکه ارائه خدمات اقتصادی از سوی اروپایی‌ها جاذبه‌های بسیاری برای آنها دارد، گفت: با این حال آنها ارائه این خدمات را به ایجاد دفتری در ایران پیوند می‌زنند تا به واسطه آن بتوانند در امور سیاسی و حقوق بشری ما دخالت کنند که ما همواره اعلام مخالفت کردیم.

یوسفیان از ارائه خدمات بدون چشم‌داشت اروپایی‌ها استقبال کرد و گفت: اگر اروپایی‌ها بدون چشم‌داشت در مسائل کشاورزی از جمله پرورش گل و گیاه و بهره‌برداری از اراضی برنج خدماتی ارائه کنند از آن استقبال می‌کنیم البته آنها می‌توانند که بعد از ارائه خدمات در این زمینه‌ها سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره اینکه برخی کشورهای اروپا از جمله فرانسه مواضعی علیه ایران دارند، بیان کرد: اروپایی‌ها بعداز برجام خیزبلندی برای برقراری روابط با ایران برداشتند اما نتیجه سفر هیات‌های اقتصادی به چند قرارداد مانند توتال ختم شد که این قرارداد نیز ارتباطی به سفرها نداشت بلکه به همت وزیر نفت چنین سرمایه‌هایی جذب شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه اروپایی‌ها در بخش‌های زیرساختی خدمات ارائه نمی‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که اروپایی‌ها در بخش‌هایی چون توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای سرمایه‌گذاری کنند اما در نهایت در موضوعاتی چون خودرو که زودبازده است حضور پیدا می‌کنند.

یوسفیان افزود: بنابراین نمی‌توان به اروپایی‌ها دل بست چرا که آنها مطیع آمریکایی‌ها هستند و هرگز به خاطر ایران روابط‌شان را با واشنگتن بهم نمی‌زنند و در نهایت تابع ایالات متحده هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی‌ در پایان با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که سفر هیات‌های اروپایی نمایشی است، تصریح کرد: با طرح مسائل اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی خود در ایران هستند.
 
کد مطلب : ۱۳۶۱۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.