۰

کره نگران استفاده ترامپ از عبارت هندوپاسیفیک

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
به گزارش عصر تعادل،دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به اظهار نظرهای جنجالی شهرت دارد این بار با استفاده از عبارت منطقه 'هند و پاسیفیک (اقیانوس آرام)'، متحد خود کره جنوبی را نگران کرده است.
 
ترامپ روز گذشته در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در ویتنام از این عبارت استفاده کرد و کره جنوبی بشدت از این بابت ابراز نگرانی کرده است.
 
 
خبرگزاری کره جنوبی می نویسد این کشور تلاش زیادی کرده است تا بی آنکه قدرت های دیگری چون چین را نگران سازد در منطقه با آمریکا روابط بسیار نزدیکی داشته باشد اما اظهارات ترامپ مبنی بر منطقه هند و پاسیفیک اکنون نگرانی هایی را در باره نقش کره در این میان بوجود آورده است.
 
 
این گزارش می افزاید که به نظر می رسد مقام های آمریکایی در دولت ترامپ که بسیار زیاد از این عبارت استفاده می کنند مقصودشان اتحاد قوی تر بین هند ، آمریکا ، استرالیا و ژاپن برای مقابله با چین است.
 
 
در شرایطی که کره جنوبی از این بابت ابراز نگرانی کرده است به نظر می رسد نگرانی های توکیو چندان زیاد نیست و خود را بخشی از این حلقه اتحاد می داند و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در ماه جاری میلادی در جریان دیدار با ترامپ از همین عبارت استفاده کرد.
 
 
یونهاپ می نویسد که کار برای کره جنوبی سخت شده است این کشورها می خواهند اتحاد تجاری در برابر چین داشته باشند اما کره به لحاظ سنتی با قدرت های دیگری چون چین رابطه نزدیک دارد و انتخاب دشواری را در پیش رو دارد.
 
 
کره جنوبی اعلام کرده است با توجه به شرایط منطقه ای نمی خواهد اکنون وارد رژیم تجاری متشکل از کشورهای فوق شود و دیگر قدرت ها از جمله چین را نگران سازد و برای همین ترجیح داده است از این عبارت استفاده نکند.
 
 
اولین بار در سال 2010 میلادی هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا از واژه های هند و پاسیفیک استفاده کرد تا کشورهای دیگر این منطقه را نیز در داخل این حیطه قرار دهد.
کد مطلب : ۱۳۶۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.