۰

لبنان: منتظر بازگشت حریری هستیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳
به گزارش عصر تعادل، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در نشست خبری پس از دیدار با امانوئل ماکرون اعلام کرد: ما با ماکرون اوضاع غیرطبیعی و زوایای تبعات استعفای سعد حریری از نخست وزیری را بررسی و تاکید کردیم که تصمیمات لبنان آزاد است و سیاست خارجی و داخلی اش را با اراده مردمش ترسیم می کند.

وی افزود: لبنان خواهان همزیستی صلح آمیز در منطقه است و لبنان صادر کننده صلح و فرهنگ گفتگو است و تروریسم و خشونت به هیچ مکانی از دنیا صادر نمی کند و خواهان دخالت در مشکلات کشورهای دیگر نیست و دوست ندارد که احدی در امور داخلی اش دخالت کند و مایل نیست که مورد تعدی واقع شود در حالی که به احدی تعدی  نمی کند. این سیاست خارجی ما است.

باسیل تاکید کرد: فرانسه بر حمایت خود از حاکمیت و ثبات لبنان تاکید کرد. ثبات لبنان نباید خدشه دار شود زیرا این فقط شامل لبنان به تنهایی نمی شود بلکه منطقه و اروپا را شامل می شود. ما خواستار این نیستیم که لبنان صادرکننده مشکلات برای احدی باشد.

وزیر خارجه لبنان بیان کرد: ما و فرانسه در انتظار بازگشت حریری به کشورش هستیم تا از شرایط ویژه و استثنایی به اوضاع طبیعی بازگردیم. لبنان در وضع غیرعادی به سر می برد و شرایط پیرامون حریری مبهم است و باید به لبنان بازگردد. هنوز زمان برای حل بحران وجود دارد و امیدواریم که لبنان به مراجع بین المللی متوسل نشود.

باسیل گفت: ما می توانیم به راهکارهای برادرانه با هر کشور عربی بدون رجوع به مراجع بین المللی دست یابیم.
کد مطلب : ۱۳۶۳۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.