۰

جزئیات مهمترین تغییرات در فرماندهی ارتش

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
جزئیات مهمترین تغییرات در فرماندهی ارتش
به گزارش عصر تعادل، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی از فرماندهان با سابقه ارتش است که در طول دوران جنگ تحمیلی، رده‌های فرماندهی را در یگان‌های مختلف با موفقیت گذراند و سابقه 96 ماه حضور در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب غرب کشور را در کارنامه دارد.
فرماندهی تیپ دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، فرماندهی دانشگاه افسری، فرماندهی قرارگاه شمال شرق آجا، معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش، معاونت طرح و برنامه نزاجا، جانشینی اداره عملیات و ریاست ستاد مشترک ارتش از جمله سوابق امیر موسوی است.
امیر موسوی از چهارم شهریور سال 1384 تا تیر 1395 نیز جانشینی فرمانده کل ارتش و ریاست مرکز مطالعات راهبردی آجا را برعهده داشت.
چند ماه پس از انتصاب امیر موسوی به فرماندهی ارتش، تغییرات در فرماندهان اصلی ستاد آغاز شد که از جمله آنها می‌توان به تغییر جانشین فرمانده کل ارتش اشاره کرد.
پیش از این در آبان ماه 95، با حکم فرمانده معظم کل قوا، امیر احمدرضا پوردستان از فرماندهی نیروی زمینی به جانشینی فرمانده کل ارتش منصوب شد و شاید همان موقع برخی گمان می‌کردند که او فرمانده بعدی ارتش باشد اما این اتفاق نیفتاد و چند ماه بعد از انتصاب امیر موسوی، امیر پوردستان از جانشین فرماندهی ارتش کنار گذاشته و به ریاست مرکز مطالعات راهبردی ارتش رفت.
مرکز مطالعات راهبردی ارتش در واقع یکی از اتاق های فکر اصلی ارتش محسوب می‌شود که سالها قبل با پیشنهاد امیر موسوی تشکیل شد و خود او نیز چند سال همزمان با جانشینی آجا، ریاست این مرکز را هم برعهده داشت.
با تغییر امیر پوردستان و انتقال وی به مرکز مطالعات، امیر محمدحسین دادرس به جانشنی فرماندهی ارتش منصوب شد.
امیر دادرس از فرماندهان قدیمی ارتش و همدوره با امیر موسوی است که تا پیش از این معاون هماهنگ کننده ارتش بود.
همزمان با این تغییر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز جای امیر دادرس نشست.
دریادار سیاری فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش است که با بیش از 10 سال فرماندهی در نداجا، بیشترین دوره خدمت در میان فرماندهان قبلی را داشت.
با حضور امیر سیاری در ستاد آجا، برخلاف دوره های قبل، اعضای این ستاد از حالت تک نیرویی (تمام مسئولان از نیروی زمینی بودند) خارج شد و حالا یک نفر هم از نیروی دریایی در ستاد ارتش قرار دارد.
همچنین برخی دیگر از معاونان ستاد ارتش نیز تغییر کرده اند که از جمله آنها امیر محمودی معاون اجرایی است که جای خود را به امیر سیفی معاون سابق نیروی انسانی آجا داده است.
اما شاید مهمترین تغییر در ارتش در ماه های اخیر، جابجایی در راس نیروی دریایی بود که طی آن امیر خانزادی با یک درجه ارتقا به سرتیپ تمامی (دریادار) به فرماندهی این نیرو منصوب و جایگزین دریادار سیاری شد.
امیر خانزادی ورودی سال 65 به ارتش، پیش از این، معاونت طرح و برنامه نیروی دریایی را برعهده داشت.
با انتصاب او به این سمت، تقریبا اکثر معاونت ها و فرماندهان مناطق نداجا نیز تغییر کردند.
امیر حسنی مقدم به جانشینی فرماندهی نداجا و امیر کاویانی نیز به معاونت هماهنگ کننده منصوب شدند و 4 فرمانده این نیرو نیز از ستاد نداجا به ستاد ارتش منتقل شدند که از جمله آنها امیر پیمان جعفری طهرانی (معاون پیشین هماهنگ کننده)، امیر ابراهیم اشکان (فرمانده قرارگاه جنوب)، امیر محمد موسوی (معاون سابق عملیات) و امیر کلهر (معاون سابق نیروی انسانی) بودند.
علاوه بر اینها، به نظر می‌رسد تغییرات در نیروی دریایی ادامه دار بوده و با توجه به انتقال برخی فرماندهان به ستاد آجا، باید منتظر اعلام نفرات جایگزین آنها بود.
لازم به ذکر است که انتصاب افراد در پست هایی نظیر فرماندهی ارتش، معاونت هماهنگ کننده ارتش، ریاست مرکز مطالعات راهبردی و فرماندهی نیرو، همگی با پیشنهاد فرمانده کل آجا و با تصویب فرماندهی معظم کل قوا صورت می گیرد.
کد مطلب : ۱۳۶۳۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.